پرش لینک ها

وب سایت داینامیک چیست و چه مزیت هایی دارد؟

سایت داینامیک چیست

هر سایتی می تواند استاتیک یا داینامیک باشد ، اطلاعات یک وب سایت استاتیک به طور خودکار تغییر پیدا نمی کند و به این معنی است که برای همه بازدید کنندگان سایت ثابت و یکسان باقی می مانند. در وب سایت داینامیک براساس اطلاعاتی که در آن بارگزاری میشود می توان محتوای آن را براساس بیننده ، منطقه زمانی و زمان و روز و سایز جنبه ها تغییر داد. اگر سوال شما هم این است که سایت داینامیک چیست حتما ادامه مقاله رو مطالعه کنید.

وب سایت داینامیک چیست ؟

اگر به زبان ساده تر بخوام سایت داینامیک یا پویا رو توضیح بدم باید بگم که سایت داینامیک سایتی هستش که براساس اطلاعات قبلی یا اطلاعات بازدید کننده سایت محتوای متفاوتی رو بهش نشون میده و هم چنین در سایت های داینامیک با داشتن پنل ادمین میشه بدون این که کد نویسی انجام داد محتوای سایت رو تغییر بدیم و صفحات جدید هم به سایت اضافه بکنیم .

مثلا در سایت های داینامیک مثل سایت جرگه میشه با پنل ادمین مطالب جدیدی تولید کرد و در سایت منتشر کرد یا صفحات دیگه مثل صفحات طراحی سایت در زنجان یا سئو در زنجان و … ایجاد کرد و درسایت منتشر کرد تا کاربران سایت این صفحات را ببینید . اما در سایت های استاتیک یا ثابت به همین راحتی نمی توانیم اطلاعات رو در سایت منتشر بکنیم برای هر صفحه ای که بخواهیم درست کنیم باید اون صفحه رو با کد های HTML درست بکنیم .

سایت داینامیک
سایت داینامیک

یکی دیگه قابلیت هایی که در سایت های داینامیک وجود داره اینه که سایت های داینامیک به پایگاه داده متصل می شوند و با استفاده از این پایگاه داده ها می شود اطلاعات رو در این ها نگه داری کرد ، مثل اگر شما یک سایت فروشگاهی داشته باشید می توانید اطلاعات مشتری رو ذخیره کنید و هر موقع که نیاز داشتید از این اطلاعات استفاده بکنید یا اطلاعات سفارش رو ذخیره بکنید و براساس اطلاعاتی کاربر هنگام خرید محصول ثبت کرده ، اطلاعات رو به اون آدرس ارسال بکنید .

چرا باید سایت داینامیک را انتخاب بکنیم ؟

در مقاله قبلی در مورد تفاوت طراحی سایت داینامیک و استاتیک  توضیحات کامل رو دادم و در اینجا بررسی می کنیم که چرا امروزه باید از سایت های داینامیک یا پویا استفاده بکنیم ؟‌ در ادامه کامل این رو توضیح میدم :

اگر سایت شما نیاز به دیتابیس دارید

برای اینکه یه صفحه پویا باشد باید برای دریافت اطلاعات به یک فایل خارجی یا پایگاه داده دسترسی داشته باشد . مثلا زمانی که به سایت گوگل میرید و هر سوالی را که جستجو می کنید ، گوگل جستجوی شما را به چندین سیستم ارسال می کند و همه اطلاعات رو در یک صفحه نتیجه جستجو ترکیب می کند و به شما نشان می دهد .

یا اگر بخوام یه مثال دیگه بزنم وقتی که به یک سایت فروشگاهی می رود و می خواهید همه محصولات رو مشاهده کنید درخواست به دیتابیس فرستاده می شود و همه محصولاتی که در دیتابیس ثبت شده است را به شما نمایش می دهد . اگر دیتابیس نداشته باشید نمی توانید اطلاعات را در نگه داری کنید و آن را به کاربران نمایش دهید.

اگر نیاز به ویرایش محتوا و صفحات دارید

در سایت های داینامیک به راحتی می توان محتوایی که در سایت هست رو ویرایش کرد چون بعضی از محتوا ها بعد از گذشت مدتی از انتشار آن نیاز به ویرایش دارند و در سایت های داینامیک به راحتی می توانید محتوای سایت خودتون رو ویرایش کنید مثلا ما مطلبی با عنوان طراحی سایت چیست انتشار داده ایم و بعد از گذشت چند ماه یا چند سال باید این محتوا رو ویرایش کنیم و اطلاعات جدیدی داخل این صفحه قرار بدیم .

امکان ساخت صفحات آسان تر می باشد

هر کسی که دانش زیادی در مورد برنامه نویسی نداشته باشه میتونه با استفاده از سایت های وردپرسی و سایر  ( Content Management System ) CMS ها یک وب سایت درست بکنه . و وقتی که سایت رو درست کردند می توانند صفحات مورد نظرشان را با استفاده از ویرایشگرهای آنلاین درست بکنند و آن ها را منشتر بکنند تا کاربران سایتشان آن ها را ببینند . در یک مطلب جداگانه ای هم به تفاوت طراحی سایت وردپرس با کدنویسی پرداختیم که می تونید اون رو هم مطالعه بکنید.

ولی در سایت های استاتیک یا ثابت اول باید برنامه نویسی بلد باشید و دوما باید فایل اون صفحه ای که میخواید ویرایش کنید رو با استفاده از HTML و .. ویرایش کنید و اون فایل ویرایش شده رو به روی سرور آپلود بکنید.

دلایل استفاده از سایت داینامیک
دلایل استفاده از سایت داینامیک

ویژگی های سایت داینامیک

امیدوارم به جواب خودتون رو در مورد سایت داینامیک چیست رسیده باشید حالا بریم سراغ ویژگی های سایت داینامیک ، یه وب سایت داینامک ویژگی های مختلفی داره که در ادامه به بررسی این ويژگی ها پرداختیم :

مدیریت صفحه :

نرم افزارهای مدیریت صفحه یا مدیریت محتوا ابزارهایی را در اختیار کاربران قرا می دهند که با آن ها اجازه می دهد سایت خودشان را همان طور که می خواهند ویرایش بکنند. هم چنین برای اضافه کردن ، به روز رسانی اطلاعات سایت ، قراردادن فرم و … ابزارهایی دارند که کار را راحت تر می کنند.

مدیریت کاربران :

یکی دیگه از ویژگی سایت های داینامیک مدیریت کاربران هستش که می تونید با استفاده از این ویژگی به کاربرای خودتون رو مدیریت کنید و حتی برای اون ها سطح دستری نیز تعریف بکنید .

مدیریت فرم ها :

در سایت های داینامیک می تونید فرم های سفارشی مختلفی را طراحی کنید و هم چنین می توانید ان ها رو مدیریت بکنید و می توانید پیام و اطلاعاتی که هر کاربر ارسال میکنه رو ببینید .

ردیابی کاربران :

شما می توانید کاربرانتان را ردیابی بکنید که از کدام صفحه های سایت شما دیدن کرده اند و هم چنین از این قابلیت ها در بخش تبلیغات زیاد استفاده می شود .

مدیریت فایل های چند رسانه ای :

می توانید در کنترل پنل سایت خود فایل هایی مانند عکس ، فیلم و صوت آپلود کنید و هر زمان که نیاز داشتید از آن ها استفاده بکنید .

ریسپانسیو یا واکنشگرا بودن :

یکی دیگه از قابلیت سایت های پویا اینه که میشه ظاهر سایت رو در تمام دستگاه هایی که کاربرا با اون سایت رو مشاهده می کنند مثل موبایل  تبلت ، لپ تاپ و … مناسب و بهینه کرد یعنی موقعی که کسی با موبایل سایت رو میبینه محتوای سایت برای موبایل بهینه شده باشه و محتوا بهم نریخته باشه .امیدوارم که به جواب خودتون در مورد اینکه سایت داینامیک چیست رسیده باشید .

الان تقریبا اکثر سایت ها به صورت داینامک ساخته میشوند حالا مگر سایت هایی که نیاز به تعامل با کاربر ندارند و صرفا میخوان یه شماره تلفن یا یه چیز ثابتی رو نشون بدن . اگر شما هنوز تردید دارید بین سایت استاتیک و سایت داینامیک می تونید با شماره تلفن های آژانس دیجیتال مارکتینگ جرگه تماس بگیرید و بصورت رایگان از مشاوره ما استفاده بکنید .

طراحی سایت داینامیک
طراحی سایت داینامیک

به نظر شما یه سایت داینامک دیگه چه ویژگی هایی داره که ما توی این مطلب وب سایت داینامیک چیست نگفتیم ؟

نظر شما برای ما با ارزشه ،لطفا نظرتان را بنویسید

پیام بگذارید