پرش لینک ها

چرا گوگل عنوان یا توضیحات متا را نشان نمی‌دهد!

گوگل عنوان توضیحات متا متفاوتی را برای سایت من نشان می دهد!

چرا گوگل عنوان یا توضیحات متا را نشان نمی‌دهد؟ Rank Math نوشتن عنوان متا و توضیحات کامل برای پست‌های وبلاگ، صفحات و سایر انواع پست سفارشی رو آسان‌تر از همیشه می‌کنه. اما همانطور که قبلاً متوجه شده اید و در حال رایج تر شدن هست، Google (و همچنین سایر موتورهای جستجو) اغلب ترجیح میدن به سادگی از توضیحات متا که تنظیم کردید استفاده نکنه.

در این مقاله، دلیل این موضوع و نحوه بررسی را توضیح خواهیم داد.

1 آنچه را که با استفاده از Rank Math تنظیم کرده اید، بررسی کنید

برای شروع، مهم هست که بررسی کنید آیا قبلاً عنوان و توضیحات متا SEO رو با کمک افزونه Rank Math SEO WordPress تغییر دادید یا خیر. اگر از ویرایشگر کلاسیک استفاده می کنید، در اینجا نحوه انجام این کار آورده شده:

بررسی موارد اضافه شده با افزونه Rank Math SEO WordPress
بررسی موارد اضافه شده با افزونه Rank Math SEO WordPress

2 اطمینان حاصل کنید که تنظیمات اسکیما شما معتبر هستند

در مرحله بعد، مطمئن شوید که تنظیمات نشان داده شده در زیر (در برگه Rank Math’s Schema) برای پست یا صفحه ای که به آن اشاره می کنید به شرح زیر است:

تنظیمات اسکیما
تنظیمات اسکیما

یعنی تیتر در خود Schema Builder باید %seo_title% و توضیحات %seo_description% را نشان دهد. این اطمینان حاصل می کنه که عنوان SEO و توضیحات SEO که از طریق Rank Math تنظیم کردید برای داده های ساختاریافته این صفحه نیز استفاده میشه.

3 مجموعه عنوان/Description را در کد منبع صفحه بررسی کنید

سپس بررسی کنید که آیا عنوان/ Description شما به درستی در منبع صفحه تنظیم شده یا خیر. این کار رو می توان با کلیک راست بر روی صفحه خود و کلیک بر روی View page source در منوی ظاهر شده انجام داد.

عنوان/Description را در کد منبع صفحه
عنوان/Description را در کد منبع صفحه

4 آخرین نسخه صفحه شما ایندکس نشده است!

اکنون که تأیید کردید که توضیحات متای که تنظیم کرده اید در واقع همان چیزی ست که در منبع صفحه شما نشان داده شده، همچنین می تونید بررسی کنید که آیا گوگل تغییرات رو دریافت کرده یا خیر.

برای انجام این کار، cache: و سپس URL کامل صفحه را در نوار جستجوی خود وارد کنید و روی Enter کلیک کنید. برای مثال زیر، :https://jargeh.com/web-design/cache را در نوار جستجو وارد کردیم.

آخرین نسخه صفحه شما ایندکس نشده است!
آخرین نسخه صفحه شما ایندکس نشده است!

پس از انجام این کار، صفحه همانطور که در آخرین باری که گوگل اون رو کش کرده بود، به شما نشان داده می شود. مانند تصویر زیر به تاریخ بالای صفحه توجه کنید.

آخرین نسخه صفحه شما ایندکس نشده
آخرین نسخه صفحه شما ایندکس نشده

اگر تاریخ حافظه پنهان مربوط به قبل از افزودن توضیحات متا جدید هست، باید منتظر بمانید تا Google دوباره بخزه و صفحه رو با عنوان و توضیحات متای به روز شده جدید شما فهرست کنه. اکنون که همه آن بررسی‌ها رو انجام دادید و می‌تونید مطمئن شوید که همه چیز خوب هست.

هنوز هم ممکن است Google انتخاب کند که عنوان/ Description متا دیگری را برای کلمه کلیدی جستجوی شما نشان میده. هیچ کاری نمی تونید انجام دهید زیرا Google گاهی اوقات اطلاعات متا سفارشی را به کلی نادیده می گیرد و چیزی از محتوای صفحه را نشان میده که با هدف جستجو مطابقت بیشتری داره.

در مرحله بعد، به این خواهیم پرداخت که چرا ممکن است چنین باشد… از آنجایی که توضیحات به عنوان پیش نمایشی برای کاربر در مورد بهترین ارتباط صفحه با عبارت جستجو عمل می کنه، ممکن هست Google توضیحات رو برای عبارت های جستجوی مختلف تغییر بده. در پایان روز، همانطور که متوجه خواهید شد، در این صنعت چنین است؛ موتورهای جستجو آنچه رو که نمایش میده انتخاب می کنن.

با توجه به اینکه این فرآیند به صورت خودکار، پشت صحنه در Google انجام می‌شه ما یا شما نمی‌تونیم کاری انجام دهیم تا مطمئن شویم که Google در واقع از توضیحات متا که شما نوشتید استفاده می‌کنه. با این حال، در اینجا برخی از رایج‌ترین دلایلی که ممکن هست Google از توضیحات متا که ارائه کرده‌اید استفاده نکنه، آورده شده: توضیحات متا مرتبط یا مفید نیست یا فاقد کیفیت هست (یعنی فقط مجموعه ای از کلمات کلیدی).

دقیقا همان توضیحات متا در تعداد زیادی از صفحات ارائه شده. توضیحات متا با آنچه کاربر در جستجوی آن است مطابقت نداره، اما سایر محتوای صفحه مطابقت داره. در گذشته، گوگل همچنین پیشنهادات مختلفی رو برای جلوگیری از بازنویسی توضیحات متا ارائه کرده.

6 چرا ممکن است گوگل از عنوان شما استفاده نکنه؟

عنوان یک نتیجه جستجو (همچنین به عنوان پیوند عنوان نیز شناخته می‌شه) یک عنصر حیاتی هست، زیرا کاربران می‌دونن که نتیجه جستجو چقدر مرتبط با پرس و جو هست و تصمیم می‌گیرن که آیا روی نتیجه کلیک کنن یا خیر. گوگل از تعدادی سیگنال برای تعیین عنوانی که به کاربران نشان داده می‌شه استفاده می‌کنه، در حالی که برچسب عنوان ترجیح داده می‌شه.

اما برای برخی از صفحات، الگوریتم‌های گوگل عناوین جایگزین ایجاد می‌کنن تا به کاربران کمک کنن صفحات مرتبط رو تشخیص بدن. بیایید نگاهی به مثالی بیندازیم که در آن گوگل به صورت پویا عنوان رو بسته به عبارات جستجوی مورد استفاده جستجوگران تغییر میده. در اینجا کلمه کلیدی مورد استفاده “تحقیق کلمات کلیدی mythemeshop” است. همانطور که انتظار دارید، گوگل به درستی راهنمای تحقیق کلمه کلیدی MyThemeShop را به عنوان اولین نتیجه نشان میده.

گوگل از عنوان شما استفاده نمیکنه
گوگل از عنوان شما استفاده نمیکنه

اکنون، اگر این جستجو رو با عبارات «راهنمای تحقیق کلمه کلیدی mythemeshop» تکرار کنیم، متوجه خواهید شد که عنوان دقیقاً همان صفحه نشان داده شده توسط Google این بار تغییر کرده:

تغییر عنوان توسط گوگل
تغییر عنوان توسط گوگل

گوگل سعی می کنه عنوان رو با توجه به هدف جستجو تنظیم کنه، اما دلایل دیگری وجود داره که می تونه موتور جستجو رو برای بازنویسی عناوین تحریک کنه. مانند:

  • صفحه عنوان توصیفی یا برچسب عنوان را مشخص نمی کنه
  • این وب سایت دارای تعدادی صفحه با عنوان یکسان یا فقط با تغییرات جزئی هست
  • عنوان با کلمات کلیدی پر شده که اون رو برای جستجوگران کمتر مفید می کنه
  • این صفحه ممکن هست شامل عنوانی باشه که بی جهت طولانی باشه و خوانده بشه
  • خزنده های جستجو از خزیدن صفحه با استفاده از robots.txt جلوگیری می کنن، از این رو Google از متن انکر تکست پیوند دهنده به صفحه برای تعیین عناوین استفاده می کنه

اگر صفحات شما در هر یک از موارد فوق قرار می گیرن، رفع آنها می تونه به کاهش شانس بازنویسی عنوان صفحه کمک کنه. اما در پایان روز، نمایش عنوانی که ارائه کردید در اختیار گوگل هست. و Google معتقد هست، گاهی اوقات، متن جایگزین ارائه شده در صفحه شما ممکن هست مرتبط تر و مفیدتر باشد، و ممکن است ترجیح دهند از آن به جای عنوان ارائه شده استفاده کنند.

با این اوصاف، گوگل منابعی رو نیز برای تولید عناوین جایگزین ارائه کرده:

  • محتوا در عناصر <title>
  • عنوان تصویری اصلی یا عنوان نشان داده شده در یک صفحه
  • عناصر عنوان، مانند عناصر <h1>
  • متن دیگر موجود در صفحه متن لینک داده شده

امیدواریم این مقاله برای درک اینکه چرا گوگل عنوان یا توضیحات متا را نشان نمی‌دهد مفید بوده باشد. اگر هنوز سؤالی دارید، لطفاً کامنت کنید.

پیام بگذارید

Home
Account
Cart
Search