پرش لینک ها

در سایت فروشگاهی چند درگاه پرداخت می توان قرار داد؟

در سایت فروشگاهی چند درگاه پرداخت می توان قرار داد

این سوال که در سایت فروشگاهی چند درگاه پرداخت می توان قرار داد؟ یک جواب کلی ندارد، خیلی از وب سایت هایی که توی دنیای اینترنت هستند با استفاده از وردپرس ساخته میشن. برای اینکه کسی بتونه یک محصول رو توی وب سایت بفروشه باید یک درگاه پرداخت نصب کنه تا پروسه ی خرید کامل بشه؛ توی این مطلب بهتون یاد میدیم چطوری یه درگاه پرداخت به وب سایت فروشگاهی وردپرسی تون اضافه کنید و چنتا میشه به درگاه پرداخت به سایت اضافه کرد.

درگاه پرداخت چیست؟

یکی از مهم ترین بخش هایی که توی وب سایت های فروشگاهی می تونید داشته باشید درگاه پرداخت هست. درگاه پرداخت اینترنتی جاییه که توی اون مشتریان شما می تونن بعد از تکمیل سبد خریدشون در فروشگاه شما اقدام به پرداخت هزینه کنند. شما میتونید هر تعداد که دلتون می خواد درگاه پرداخت به وب سایت تون اضافه کنید اما زمانی که درگاه پرداخت های یک وب سایت زیاد باشه مشکلات دیگه ای رو به بار خواهد آورد.

چنتا درگاه پرداخت میشه رو وب سایت فروشگاهی نصب کرد؟

شما می تونید هر تعداد از درگاه پرداخت هایی که وجود دارند رو روی وب سایت تون اضافه کنید اما این مورد یک عیب بزرگ داره و اون این هست که مشتری شما سردرگم خواهد شد. شما می تونید توی آخرین بخش خریدتون که بخش پرداخت هزینه ی محصول تون هست موارد دیگر مانند خرید حضوری، پرداخت درب منزل و یا انتقال به کارت رو هم اضافه کنید. ولی اگر یک سیستم اختصاصی برای خودتون نوشته اید در پاسخ به سوال در سایت فروشگاهی چند درگاه پرداخت می توان قرار داد؟ باید گفت که بهتر است یک سیستم اتوماتیک برای انتخاب بهترین درگاهی که در دسترس می باشد برای خود ایجاد کنید.

?در سایت فروشگاهی چند درگاه پرداخت می توان قرار داد
?در سایت فروشگاهی چند درگاه پرداخت می توان قرار داد

درگاه پرداخت چه مزایایی برای وب سایت فروشگاهی دارن؟

مهم ترین ویژگی هایی که درگاه پرداخت می تونن برای شما داشته باشن این هست که شما می تونید با نصب درگاه پرداخت ثبت نام و رهگیری دریافت درگاه در سریعترین زمان ممکن امکان انجام بدید. همینطور تراکنش های خرید، پرداخت قبوض، شارژ آنی سیم کارت تلفن همراه هم از خدمات ویژه ی درگاه های پرداخت هست که به راحتی میتونن در اختیار شما قرار بگیرن.

در درگاه های پرداخت امکان انجام پرداخت قبوض به صورت گروهی و سامانه گزارش گیری online نیز وجود داره و مدیر وب سایت می تونه در هر زمان از شبانه روز هر گزارش مالی که میخواد رو دریافت کنه.
امکان ارائه وب سرویس نمایش گزارش تراکنش ها به صورت online نیز برای شما این امکان رو میده تا از روند کارکرد وب سایت تون به سادگی مطلع بشید. امکان انجام عملیات خرید با شناسه اختصاصی و امکان پیاده سازی آسان و سریع در انواع محیط های مدیریت محتوای تحت (cms ) مزایایی ست که درگاه های پرداخت به شما ارائه میدن و میتونید روی هر CMS که وب سایت تون رو پیاده سازی کردید اونهارو نصب کنید.
یکی از امکانات درگاه پرداخت ها این هست که می تونید اونها رو در محیط های (net و java ) پیاده سازی کنید.

ما میتوانیم روش های پرداخت رو به سایت خودمون اضافه کنیم، این روش ها عبارتند از : پرداخت بانکی، پرداخت درب منزل، کارت به کارت و پرداخت آنلاین، زمانی که طراحی سایت فروشگاهی خود را به تیم جرگه میسپارید ما تمامی روش های پرداخت متناسب با کسب و کار شما را به سایت اضافه میکنیم.

انواع درگاه پرداخت آنلاین در سایت های مختلف

درگاه ها پرداخت آنلاین دو نوع هستند؛ بخش اول درگاه پرداخت های مستقیم که شرکت‌های موسوم به PSP اون ها رو ارائه می‌کنن و متقاضیان می‌تونن برای دریافت درگاه پرداخت مستقیم به سایت شاپرک مراجعه کنن و در اونجا با 12 شرکت‌ PSP آشنا بشن این 12 شرکت شامل: شرکت کارت اعتباری ایران کیش، شرکت سایان کارت، شرکت به پرداخت ملت، شرکت فن آوا کارت، شرکت آسان پرداخت پرشین، شرکت پرداخت نوین آرین، شرکت الکترونیک کارت دماوند، شرکت مبنا کارت آریا، شرکت پرداخت الکترونیک سامان، شرکت خدمات نوین داده ورزی سداد، شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد، شرکت تجارت الکترونیک پارسیان هست.

نوع دوم درگاه پرداخت های واسط هستند که توسط شرکت‌های پرداخت یار به متقاضیان ارائه میشن. مراحل دریافت درگاه پرداخت اینترنتی، از شرکت‌های PSP و پرداخت‌یاری متفاوت و هر کدام دارای مزایا و معایبی می‌باشد که در حین انتخاب و نصب اونها باید از مزایا و معایب شون اطلاعات کافی داشته باشید.

با توجه به دانش فنی، هزینه، نوع کسب و کار و زمانی که دارید می‌تونید تصمیم بگیرید از کدوم شرکت برای دریافت درگاه پرداخت اقدام نمایید و همون مورد رو نصب کنید. عملیات تسویه حساب توی درگاه های واسط به نوع قرارداد با شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت بستگی داره که اغلب تسویه آنی تا با سه روز تاخیر انجام می‌شود.

انواع درگاه پرداخت آنلاین
انواع درگاه پرداخت آنلاین

مثال اگر طراحی سایت در زنجان رو انجام داده اید و میخواهید روش پرداخت در آن قرار دهید و امکان پیک را دارید میتوانید از روش پرداخت درب منزل را استفاده کنید.

نصب درگاه پرداخت اینترنتی

در حال حاضر تعداد سایت های واسط درگاه های پرداخت اینترنتی به شدت زیاد شده و روز به روز در حال افزایش هستند. اما تعدادی از این سایت های واسط برای درگاه پرداخت غیر مستقیم از بقیه بهتر و سابقه بیشتری دارند مثل: زرین پال و آریان پال.

نصب درگاه پرداخت در کمتر از چند دقیقه انجام میشه و می تونید به راحتی اون رو با قدم هایی که بهتون گفتیم انجامشون بدید.

1- نصب افزونه درگاه

افزونه‌ها یا پلاگین های زیادی توی وردپرس وجود داره و شما می تونید افزونه های متعددی برای انواع درگاه‌های مستقیم و واسطه وجود دارد که شما می‌توانید به راحتی آن را دریافت کرده و نصب کنید. فقط یادتون باشه اگر از درگاه مستقیم بانکی استفاده می‌کنید قطعا باید برای آن اقدام کرده و اطلاعات درگاه را دریافت کنید تا بتوانید داخل افزونه اطلاعاتی را که خواسته وارد نمایید. اگر می خواید درگاه پرداخت زرین پال رو نصب کنید باید قبل از نصب این افزونه توی سایت زرین پال ثبت نام کنید.

2- درگاه پرداخت را فعال کنید!

پس از اینکه افزونه رو نصب کردید می تونید تنها با یک کلیک اون رو فعال کنید.

3- انجام تنظیمات درگاه پرداخت

پس از فعال سازی باید یک سری تنظیمات ساده که به ترتیب برای شما نمایش داده می شود را انجام دهید و آن را جایگذاری کنید تا امکان خرید از وب سایت شما میسر بشه.

تعداد درگاه پرداخت در وب سایت های فروشگاهی که توی وردپرس ساخته می شوند بی نهایت هست و شما می تونید هر تعداد درگاه پرداخت که می خواهید رو نصب کنید اما پیشنهاد می کنیم یک درگاه پرداخت انتخاب کنید و همون رو روی وب سایت تون فعال کنید. امیدوارم بتونید با استفاده از نکات گفته شده در این مطلب درگاه پرداخت تون رو به راحتی نصب کنید و از پرداخت اینترنتی در اون استفاده کنید. پس اگر باز هم برای شما این سوال پیش اومده که در سایت فروشگاهی چند درگاه پرداخت می توان قرار داد؟ میتوان گفت بی نهایت درگاه پرداخت میتونید اضافه کنید.

بنظرتون کدوم درگاه پرداخت بهتره؟ بنظر من که زرین پال!

نظر شما برای ما با ارزشه ،لطفا نظرتان را بنویسید

پیام بگذارید

  1. سلام وقت بخیر
    من یه سوالی داشتم و هیچوقت به جواب نرسیدم و سوالم این بود که آیا میشه برای چند محصول چند درگاه پرداخت با شماره کارت های مختلف گذاشت؟
    مثال : سه محصول داریم محصول 1 محصول 2 محصول 3
    راهی هست که مثلا برای محصول 1 درگاه پرداخت زرین پال با شماره کارت مثلا 1234 گذاشت و برای محصول 2 درگاه پرداخت زرین پال با شماره کارت مثلا 1848 گذاشت و به همین ترتیب برای محصول 3 درگاه پرداخت زرین پال با شماره کارت مثلا 5840 گذاشت .
    آیا این کار اصلا ممکن هست و این که اگه ممکن باشه میشه لطفا مقاله ای رو معرفی کنید یا منو راهنمایی کنید ؟