پرش لینک ها

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟ بررسی تاثیر الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟ الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل یا مرغ مگس خوار یکی از روش های خاص برای جستجوی محتوا است که در سال 2013 کیفیت جستجوی کاربران در گوگل را افزایش داد و تا این تاریخ گوگل از الگوریتم کافئین برای جستجوی کاربران استفاده می کرد. سئو سایت یکی از مهم ترین مواردی ست که پس از طراحی سایت باید به آن دقت کنید. طراحی سایت شرکتی و سئو آن توسط تیم جرگه به بهترین شکل انجام می شود و شما می توانید با خیال راحت سایت خود را به ما بسپارید. الگوریتم کافئین Livera را قابل جستجو کرد و موتورهای جستجو فهرست خود را در کسری از صدها هزار صفحه به روز کردند. اما گوگل به دنبال راه مطمئن تری برای ارائه نتایج جستجو به کاربران بود. محتوا همیشه یکی از مهم ترین ویژگی های گوگل برای بررسی سایت ها و رتبه بندی آنها بوده است.

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟

تولیدکنندگان مقاله مقالات سایت را بر اساس کلمات کلیدی می نویسند و از این طریق موتور جستجوی گوگل را راهنمایی می کنند تا محتوای خود را برای کلمه کلیدی مورد نظر فهرست کند. با گذشت زمان، گوگل متوجه می شود که کیفیت محتوا در طول زمان تغییر می کند و الگوریتمی برای بررسی کیفیت محتوا اختراع کرده است. وظیفه الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل ارائه نتایج دقیق، واقعی تر و با کیفیت بالاتر است. مرغ مگس خوار گوگل عبارات جستجو را با استفاده از نمودارهای دانش و جستجوی معنایی بررسی می کند. از آنجایی که این الگوریتم تاثیر زیادی در بهبود سئوی سایت دارد، در این مقاله نکاتی را بیان می کنیم که در صورت رعایت آنها نتایج درخشانی برای رتبه سایت شما در صفحه نتایج جستجوی گوگل خواهد داشت.

اتفاقی که افتاده این است که حالا وقتی در گوگل درس شنا را جستجو می کنید، دیگر با صفحات اسپم زشتی مواجه نمی شوید، بلکه در همان نتایج لیستی از فیلم ها، تصاویر آموزشی و مکان های مختلف برای آموزش شنا را مشاهده می کنید. و این یعنی چه؟ این بدان معناست که گوگل از قبل می‌فهمد چه می‌گویید، می‌داند به دنبال چه هستید و صفحاتی را به شما نشان می‌دهد که نیازهای شما را برآورده می‌کنند. البته این همه ماجرا نیست، به لطف مرغ مگس خوار شما خیلی سریعتر از قبل به نتیجه دلخواه خود می رسید و پیشنهادهای دیگری را نیز می پذیرد که به احتمال زیاد کنجکاو شما از دیدن آنها خوشحال خواهد شد.

مواردی که در قسمت های قبل اشاره کردم این الگوریتم عزیز با مفهوم کلمات و معانی آنها نیز کار می کند. چطوری میپرسی مثلا میگی رستوران آبادان و مرغ مگس خوار سریع شروع به کار میکنه و همچنین می تونی حرف دیگران رو به عنوان یک نظر معنایی برای کلمه رستوران و آبادان در نظر بگیری. به عنوان مثال برای رستوران ها واژه های «فست فود»، «غذا»، «بدون غذا» و «رستوران های محلی» و برای کلمه آبادان مناطق نزدیک به آبادان مانند اروند و خرمشهر نیز در نظر گرفته شده است. با این اوصاف در سفر به آبادان مانند بهترین رستوران های آبادان چه می توانید بخورید؟ رستوران های خرمشهر و لیستی از این رستوران ها را روی نقشه ببینید.

بررسی تاثیر الگوریتم مرغ مگس خوار
بررسی تاثیر الگوریتم مرغ مگس خوار

تاثیر الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل بر سئو سایت چیست؟

گوگل پس از اعلام نحوه عملکرد مرغ مگس خوار اعلام کرد که نباید نگران سایت خود باشید. زیرا قوانین کلی تغییر نکرده است و کسانی که محتوای با کیفیت، غیر کپی و منحصر به فرد تولید می کنند بهترین امتیاز را از گوگل می گیرند. مرغ مگس خوار گوگل محتوای سایت ها را با روش های سخت گیرانه تری ارزیابی می کند. احتمالاً مهمترین نشانه تأثیر این الگوریتم بر روی سایت شما کاهش ترافیک و به دنبال آن کاهش بازدید از سایت است. بهترین راه برای بهینه سازی سایت با الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل، تولید حرفه ای و استفاده صحیح از کلمات کلیدی است.

آیا مرغ مگس خوار گوگل از جستجوی محلی استفاده می کند؟

در دنیای طبیعی، مرغ مگس خوار به دنبال نزدیک ترین و مرتبط ترین هدف برای طعمه خود هستند. هنگامی که کاربران عبارت مورد نظر خود را در گوگل جستجو می کنند، مرغ مگس خوار از نمودار دانش و جستجوی معنایی استفاده می کند تا دقیق ترین و مرتبط ترین نتایج را در اختیار کاربر قرار دهد.

آیا مرغ مگس خوار از جستجوی صوتی استفاده می کند؟

یکی از راه های جستجوی عبارت در گوگل، جستجوی صوتی است. با بیان عبارت مورد نظر خود، مرغ مگس خوار را برای یافتن نتایج جستجو احضار می کنید. الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل در جستجوی صوتی هیچ تفاوتی با جستجوی متنی ندارد، فقط کار را برای شما آسان می کند.

پنج ترفند برای کسب امتیاز از الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

  1. بهینه سازی کلمات کلیدی: از پر کردن متن با کلمات کلیدی خودداری کنید. آنها به جای تکرار کلمات کلیدی، از مترادف و ترکیب استفاده می کنند.
  2. بهینه سازی متون با کلمات کلیدی: این کار را با استفاده از کلمات کلیدی انجام دهید. Anchortext ها کلمات مهمی در متن شما هستند که کاربران را به صفحات دیگر سایت یا سایت های دیگر هدایت می کنند و تاثیر زیادی در رتبه سایت شما دارند.
  3. تنوع تولید کنید: ارائه اطلاعات مفید به کاربران را فراموش نکنید، همیشه شما را از رقبایتان متمایز می کند. نظر خود را در اندازه های مختلف تولید کنید تا کاربران با مطالعه مقالات شما به هدف خود برسند.
  4. استفاده از چند رسانه ای و تصاویر: افزودن تصاویر باعث افزایش کیفیت محتوای شما می شود.
  5. استفاده از Schema Markup: Schema یک سیستم نشانه گذاری و نوعی ابرداده است که توضیحات پیشرفته تری در مورد صفحه در اختیار کاربران قرار می دهد. کدهای طرحواره شناسایی و پیوند سایت شما را در نمودار دانش گوگل آسان تر می کنند. شما می توانید از این طرح در تصاویر، تاریخ انتشار، عنوان صفحه و غیره استفاده کنید.
پنج ترفند برای کسب امتیاز از الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل
پنج ترفند برای کسب امتیاز از الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

نمودار دانش گوگل چیست؟

وقتی کلمات را در گوگل جستجو می کنید، فقط به دنبال یک صفحه خاص نیستید. شما در این تلاش به دنبال هدف هستید. اینجاست که نمودار دانش به کار می آید و شانس گم شدن شما را تا حد زیادی کاهش می دهد.

Google Knowledge Graph یک سال قبل از الگوریتم مرغ مگس خوار شروع شد و هدف آن نشان دادن نتایج دقیق و مرتبط در مورد افراد و مکان ها و هر چیزی که مربوط به آنهاست است. این اطلاعات از سراسر اینترنت و سایت های معتبر (مانند ویکی پدیا و IMBD) جمع آوری شده است.

به عنوان مثال، وقتی نام داوینچی را در گوگل جستجو می کنید، نه تنها بیوگرافی داوینچی را دریافت می کنید، بلکه نتایج را در سمت راست صفحه نیز خواهید دید. این اطلاعات می تواند نقاشی های معروف این هنرمند، سبک نقاشی، نقاشان همان دوره، نقاشان سبک و … باشد.

اما گوگل چگونه می داند که اطلاعات مورد نظر شما قابل شناسایی است؟ در اینجا گوگل از ویژگی عالی دیگری به نام جستجوی معنایی استفاده می کند.

وقتی کاربران «بازاریابی محتوا چیست» را در گوگل جستجو می کنند، به نتایجی می رسند. اگر تعداد کاربران در نتیجه چهارم بیشتر از تعداد کاربرانی باشد که روی نتیجه اول کلیک می کنند، پس از مدتی نتیجه چهارم در وهله اول کمتر می شود. این بدان معناست که مرغ مگس خوار گوگل رفتار کاربران را تجزیه و تحلیل می کند و به آنها اعتماد می کند. بنابراین سعی کنید هنگام تولید محتوا در کنار الگوریتم ها و ربات های مختلف گوگل، مخاطبان خود را به طور جدی در نظر بگیرید و ببینید چه چیزی را بیشتر نشان می دهند. فقط تعداد کلیک ها تعیین کننده نیست. عواملی مانند نرخ پرش، ترافیک سایت، محبوبیت در شبکه های اجتماعی و … نیز در سنجش میزان محبوبیت شما در بین کاربران دخیل هستند.

Anchor text بخشی از یک لینک است که کاربر می تواند روی آن کلیک کند. به عنوان مثال، همان نقاشی آبی که در جمله اول این پاراگراف مشاهده می کنید، همان انکر تکست، عنوان پیوند یا نام پیوند است که با کلیک روی آن می توانید راهنمای کامل انکر تکست را در صفحه دیگری بخوانید.

منظور از بهینه سازی انکر تکست ها چیست؟ این به این معنی است که متن های لنگر را انتخاب کنید که با کلمات کلیدی و کلیسای شما همسو باشد. به عبارت دیگر، مرتبط بودن انکر تکست را فدای محتوا نکنید! هر چقدر هم که عنوان لینک شما جذاب باشد، در تصویری که مربوط به صفحه نیست، برای گوگل بی معنی می شود و تمام زحمات شما به هدر می رود.

خلاصه الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

به این ترتیب در این مقاله با الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل آشنا شدیم و با تاثیر کیفیت بالای تولید در این الگوریتم آشنا شدیم. مرغ مگس خوار که از سال 2013 جایگزین الگوریتم کافئین شد، کیفیت جستجوی گوگل را بهبود بخشید. پانداها و پنگوئن های مرغ مگس خوار سایت ها را جریمه نمی کنند. ما فقط به شما توصیه می کنیم که از محدود کردن متن با کلمات کلیدی خودداری کنید. برای آن محتوا از الگوریتم مرغ مگس خوار در گوگل نمره مثبت بگیرید، از کلمات کلیدی مترادف و عبارات ترکیبی استفاده کنید تا به مرغ مگس خوار کمک کنید کاربران را به کیفیت خود سوق دهید. الگوریتم مرغ مگس خوار با روش جستجوی معنایی و نمودار دانش، مرتبط ترین و دقیق ترین نتایج را در اختیار کاربران قرار می دهد. همچنین می توانید از طرحواره برای نشان دادن سایت خود به این پرنده کوچک تیز استفاده کنید تا ترافیک را به سایت خود هدایت کنید. فراموش نکنید که الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل یکی از هشت سایت رتبه بندی در سال 2017 است و در سایت بسیار بالاست.

پیام بگذارید

Home
Account
Cart
Search