پرش لینک ها

رفع اسپم در قسمت جستجوی سایت | راه حل ایندکس نشدن جستجوی سایت

رفع اسپم در قسمت جستجوی سایت 

رفع اسپم در قسمت جستجوی سایت می تونه یک کابوس باشه و با اعصاب و روان تون بازی کنه! در ادامه این مطلب رفع اسپم جستجوی داخلی سایت در طراحی سایت رو باهم بررسی میکنیم و به شما آموزش میدیم تا اونها رو رفع کنید. اگر بعد از گذشت مدتی سئو سایت شما داره افت میکنه یا در قسمت Page سرچ کنسول تعداد صفحات زیادی داره ایندکس میشه باید این کارهایی که در ادامه گفته میشه رو انجام بدید.

این اسپم ها از دید ما پنهان هستن و هر چه بیشتر در سایت شما بمونن ثابت می کنن که مضر هستن و میتونن آسیب های زیادی به شما بزنن. از اونجایی که شناسایی اونها سخت هست، بسیاری از صاحبان وب سایت ها تا زمانی که خیلی دیر نشده متوجه آنها نمیشن و نمیتونن جلوی ضرر رو بگیرن.

در این مقاله از جرگه، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه با کمک افزونه Rank Math، هرگز قربانی نشوید.

 اسپم جستجوی داخلی سایت چیست؟

دیدن یه وب سایت با ویژگی جستجوی داخلی بدیهی هست و وب‌سایت‌هایی با ویژگی‌های جستجو برای کاربران مفید هستن؛ زیرا می‌تونن به راحتی آنچه رو که به دنبال اون هستن، بدون مرور همه صفحات پیدا کنن و این کاربردی ساده ای رو به کاربران ارائه میده.

بسته به اینکه عملکرد جستجوی شما چگونه ساخته شده، می تونه اسکریپت ها و کدهای مخرب رو به وب سایت شما اضافه کنه و به هرزنامه ها اجازه بده به صفحات جستجوی ایجاد شده منحصر به فرد شما دسترسی پیدا کنن. از اونجایی که می‌تونید هر چیزی رو در کادر جستجوی یک سایت وردپرس تایپ کنید، چیزی رو در صفحه نتایج جستجو برمی‌گردونه، و این همان چیزی هست که گوگل ایندکس می‌کنه. اینها چیزی جز پیوندهای جستجوی داخلی سایت اسپم نیستن و میتونن آسیب های زیادی به سایت شما وارد کنن.

نمونه هایی از لینک های اسپم جستجوی داخلی سایت:

  • https://yoursite.com/?s=cheap online pharmacy – check this link – www.site.com
  • https://website.com/?s=buy my fake Gucci bag from www.mywebsite.com

با این اوصاف، بر کسی پوشیده نیست که گوگل از لینک های جستجوی داخل سایت های اسپم متنفر هست. اگه تعداد زیادی از این پیوندها رو در سایت خود داشته باشید، ممکن هست جریمه بشید و عواقب بدی منتظر شما باشه!

 رفع هرزنامه جستجوی داخلی سایت با استفاده از Rank math

به این کار ایندکس نشدن جستجوی سایت هم میگن، اگه  تنظیمات سئو سایت خودتون رو مدیریت نکنید، این صفحات ممکن هست خزیده و crawl بشن، index بشن و رتبه بندی یشن.

Rank Math به شما امکان میده نمایه سازی صفحات نتایج جستجو رو فعال یا غیرفعال کنید. توصیه می کنیم این تنظیم رو فعال کنید و صفحات نتایج جستجوی خود رو فهرست نکنید.

 رفع هرزنامه جستجوی داخلی سایت با استفاده از Rank math
 رفع هرزنامه جستجوی داخلی سایت با استفاده از Rank math

رفع خطای اسپم جستجوی داخلی سایت 

برای انجام این کار، از داشبورد وردپرس خود به مسیر Rank Math SEO → Tiles & Meta → Misc Pages برید. مانند شکل زیر گزینه Noindex Search Results رو فعال کنید.

راهنمای ایندکس نشدن سرچ در یوست سئو

برای اینکه خیلی راحت بتونید در افزونه Yoast جستجوی سایت رو از ایندکس بودن خارج کنید کافیه به بخش تنظیمات – پیشرفته – بهینه سازی خزیدن – پاکسازی جستجوی داخلی سایت رفته و مطابق عکس زیر عمل کنید.

ایندکس نکردن جستجوی سایت در یوست
ایندکس نکردن جستجوی سایت در یوست

توجه کنید که ما در اینجا ابتدا و تمام! امیدواریم این مقاله به شما در رفع خطای اسپم جستجوی داخلی سایت با استفاده از Rank math کمک کرده باشه. اگه هنوز سؤالی دارید، همیشه می تونید برای ما کامنت کنید و مشکلات تون رو حل کنید. در کنار شما هستیم برای موفقیت!

نظر شما برای ما با ارزشه ،لطفا نظرتان را بنویسید

پیام بگذارید