پرش لینک ها

چرا دیجیتال مارکتینگ صاحبان کسب و کار را از ورشکستگی نجات میدهد؟

چرا دیجیتال مارکتینگ صاحبان کسب و کار را از ورشکستگی نجات میدهد؟

بیایید قبل از اینکه به این پاسخ دهیم که چرا دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال)  را از بین تمامی بازاریابی های سنتی انتخاب میکنیم به زبان ساده به معنی بازاریابی دیجیتال اشاره کنیم ” به انجام تمامی روش های بازاریابی در بستر اینترنت و دستگاه های الکترونیکی برای معرفی و فروش محصولات و خدمات گفته میشود ، دیجیتال مارکتینگ میگویند “. قطعا برای شمایی که به تازگی با معجزه دیجیتال مارکتینگ اشنا شده اید و میخواهید کسب و کارتان رو به کمک آن گسترش دهید سوال هایی از قبیل، اهمیت دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار؟ استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست؟ ویژگی های دیجیتال مارکتینگ و… پیش آمده است که در ادامه مقاله به انها میپردازیم.

چرا دیجیتال مارکتینگ ؟ ویژگی های دیجیتال مارکتینگ چیست؟

از ویژگی های دیجیتال مارکتینگ نسبت به بازار یابی سنتی میتوان به سهولت تجزیه و تحلیل کمپین های بازایابی و انتخاب کار آمدترین روش را نام برد. چیزی که بعنوان یک ویژگی بارز بازاریابی دیجیتال را از بازاریابی سنتی متمایز میکند مشاهده تعداد بازدیدکنندگان، نرخ تبدیل فروش، آنالیز رقبا و… است که این امکان را به کاربر میدهد که محدود به زمان و مکان نباشد و در هر لحظه از شبانه روز به اطلاعات دسترسی داشته باشد و امکان مقایسه محصولات را برای آنها فراهم میکند. بدون اغراق اینترنت مهمترین و کارامد ترین بستر برای دیجیتال مارکتینگ است و برخی موارد دیگر مانند سرویس های پیام رسان و پیامک ها، اپلیکیشن های موبایل، پادکست های صوتی، بیلبوردهای الکترونیکی، تلویزیون های دیجیتال و شبکه های رادیویی نیز جزء این حوزه محسوب می شوند.

یکی از شاخصه های اصلی دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار ها فراهم کردن زمینه ای است که بتوانند شخص یا طیف اشخاص مورد نظر را هدف قرار دهند. برای این کار میتونید از سئو و محتوا استفاده کنید.

 

چرا دیجیتال مارکتینگ
چرا دیجیتال مارکتینگ

 

یکی دیگر از علل روی اوردن بسیاری از کسب و کار ها به این نوع بازاریابی مقرون بصرفه بودن آن نسبت به بازاریابی سنتی است. همین ویژگی سبب جلب توجه بسیاری از کسب و کارهای نوپا هست که سرمایه چندانی هم ندارند. و میتوانند با کمترین هزینه بیشترین بازخورد را از فضای اینترنت داشته باشند و مشتری های اولیه خود را جمع آوری کنند. میتوان برای مثال به دیجی کالا اشاره کرد که ابتدا با سرمایه کم و با تکیه بر سئو و محتوای مورد نیاز کاربر شروع به جذب مخاطب نموده و سپس کسب و کار خود  را گسترش داد.

صاحبان تمامی برند ها و تجارت ها برای تثبیت خود در بازار هدف در حال رقابت هستند و قطعا این سبک بازاریابی با جامعه کاربری وسیع در برنامه انها وجود دارد و زمانی که رقبای شما در حال استفاده و بهرمندی از این سبک بینظیر بازاریابی هستند منطقی نیست ک از رقابت جا بمانید و از دور رقابت خارج شوید.

چند رسانه ای بودن دیجیتال مارکتینگ از امتیاز های بزرگ آن است که میتواند جامعه هدف بزرگی را در برگیرد و شما میتوانید با انواع محتوا های صوتی، ویدیویی، مقاله و… با انبوهی از کاربران با سلیقه های متفاوت ارتباط بگیرید.

اگر بتوانید به درستی از دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید تاثیر فوق العاده آن را در کسب و کارتان میبینید بطوری که شگفت زده شوید. برای این منظور شناخت کاربران هدف و آگاهی از علایق، عادت انها برای درک بهتر و دید واضح تر از نیاز های و انتظارات لازمه ی کار شما است. این اطلاات را میتوانید از طریق مراجعه به نظرات کاربران در وب سایت ها و شبکه های مجازی بدست اورید و با تحلیل تحقیقات و پاسخگویی به انها در نهایت کاربر را برای هدف خود جذب کنید.

دیجیتال مارکتینگ و اعتبار بخشیدن به برند :

شاید در پاسخ پرسش چرا دیجیتال مارکتینگ ( بازاریابی اینترنتی ) میتواند باعث پیشرفت برند و همه گیر شدن آن شود گفت که بازاریابی دیجیتال در واقع باعث افزایش دامنه ارتباط شما با کاربر میشود بطوری که میتوانید به آنها نشان دهید تجارت شما چگونه و از چه چیزاهایی تشکیل شده است و به پرسشهای مخاطبین پاسخ دهید.

امکان ارزیابی تبلیغات :

یکی از ویژگی های اصلی و خیلی مهم دیجیتال مارکتینگ این است که شما این امکان را دارید علاوه بر تعامل با مشتری بررسی کنید که شخص قبل از خرید کدام یک از تبلیغات را مشاهده کرده که نتیجه بخش بوده اند تا از این طریق تبلیغاتی که میزان تاثیر گذاری بیشتری دارند را شناسایی کنید.

جهت مشاوره رایگان و همکاری با تیم دیجیتال مارکتینگ جرگه میتوانید با ما در تماس باشید.

 

انواع روش های دیجیتال مارکتینگ
چرا دیجیتال مارکتینگ – انواع روش های دیجیتال مارکتینگ

 

انواع دیجیتال مارکتینگ :

انواع دیجیتال مارکتینگ به دو شکل آنلاین و آفلاین انجام میشود و برای این که بیشتر با مقوله چرا دیجیتال مارکتینگ آشنا بشید در ادامه توضیحات بیشتری داده ایم :

10 مورد از دیجیتال مارکتینگ انلاین :

  1.  بازاریابی وب‌سایت
  2. بهینه‌سازی موتور جستجو
  3. تبلیغات پرداخت به ازای کلیک
  4. بازاریابی محتوا
  5. بازاریابی ایمیلی
  6. بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی
  7. همکاری درفروش
  8. بازاریابی درون‌گرا یا جاذبه‌ای
  9. بازاریابی موبایل
  10. بازاریابی ویدئویی

4 مورد از دیجیتال مارکتینگ افلاین :

  1. بازاریابی تلویزیونی
  2. بازاریابی پیامکی
  3. بازاریابی رادیویی
  4. بازاریابی بیلبورد

در این بین بازاریابی اینفلوئنسرها از افرادی که که دارای دنبال کنندگان قابل توجهی هستند برای جذب مخاطب استفاده میکند زیرا مخاطبین به این اشخاص اعتماد دارند و همین امر موجب بازدهی بیشتر خواهد شد. البته توجه داشته باشید که انتخاب یک روش مفید برای کسب و کار شما با بررسی مشتریان هدف و پرسونای مخاطب شما انجام خواهد شد.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست و از چه مسیری میگذرد؟

استراتژی دیجیتال مارکتینگ در کل به طراحی مسیری در چگونگی استفاده از کانال های دیجیتال مارکتینگ برای رسیدن به اهداف خلاصه میشود، قبل از شروع کار باید بستری تحت عنوان وب سایت ، پیج اینستاگرام، توییتر و.. را فراهم کنید. و در آن شروع به فعالیت اصولی کنید.

قدم بعدی این است که از نظر سئو برسی شود سپس نوبت به بازاریابی محتوا میرسد که بر اساس تحقیقات کلمات کلیدی و سئو باید طرحی برای آن بنویسید و در آن محتوای مناسب برای سایت بارگزاری کند.

نتیجه گیری:

در جواب سوال صاحبان کسب و کار نو پا که میگویند چرا باید دیجیتال مارکتینگ را از بین انواع بازایابی های موجود انتخاب کنیم؟ باید بگوییم دیجیتال مارکتینگ با تکیه بر سلایق و علایق کاربران تشکیل شده است و همین ویژگی بازاریابی دیجیتال باعث میشود که همیشه برای درک بیشتر کاربران و دادن تجربه کاربری عالی و همراه کردن مخاطبین با کسب و کار بتوان به راحتی تغییراتی را روند بازاریابی داشته باشیم، این روش بازریابی میتواند هزینه های مربوط به بازریابی و فروش را کاهش دهد و همین میتواند هزینه تولید و یا خدمات شما را کاهش داده و مشتری با قیمت پایین تری محصولات را دریافت کند.

 برای مثال  کسب و کارهایی که در استان زنجان هستند ، میتوانند با طراحی سایت در زنجان جرگه سایت مورد نظر را طراحی کنند که بهترین تجربه کاربری را برای کاربر داشته باشد و با خدمات سئو در زنجان هم وب سایت رو برای موتور جستجو و کاربر بهینه کنند و همین مورد میزان فروش و جذب مخاطب را افزایش خواهد داد. امیدوارم که به جواب خودتون در مورد چرا دیجیتال مارکتینگ رو انتخاب بکنیم رسیده باشید .

کدوم یک از روش های دیجیتال مارکتینگ ( بازاریابی اینترنتی ) برای کسب و کار شما مفید واقع شده ؟

نظر شما برای ما با ارزشه ،لطفا نظرتان را بنویسید

پیام بگذارید