پرش لینک ها

نحوه رفع خطای 429 با IndexNow API در رنک مث

نحوه رفع خطای 429 با IndexNow API

نحوه رفع خطای 429 با IndexNow API ؛ وقتی پس از طراحی سایت، پستی رو منتشر می کنید، می خواید موتورهای جستجو فورا اون رو پیدا کرده و فهرست بندی کنن. Rank Math با ارسال URL های خود به چندین موتور جستجو از جمله Bing و Yandex با استفاده از IndexNow API این امکان رو فراهم می کنه. ممکن هست این مشکل به در طراحی سایت در زنجان و طراحی سایت شرکتی به شما رخ بده. 

با این حال، هنگامی که وضعیت URL های ارسالی خود رو با رفتن به Rank Math SEO → Instant Indexing → History از داشبورد وردپرس خود مشاهده می کنید، ممکن هست متوجه شوید که یک یا چند کد پاسخ 429 رو دارید، همانطور که در زیر نشان داده شده.

نحوه رفع خطای 429 با IndexNow API
نحوه رفع خطای 429 با IndexNow API

در این مقاله از سایت جرگه به شما نشان خواهیم داد که چگونه با IndexNow API به راحتی خطای 429 درخواست های زیاد رو عیب یابی و رفع کنید.

اما قبل از شروع، ما تمام کدهای پاسخی رو که ممکن هست در API IndexNow با اونها روبرو شوید رو فهرست کوتاه کرده ایم.

کد پاسخ در IndexNow API

در زیر کدهای پاسخی وجود داره که ممکن هست با اونها برخورد کنید:

کد پاسخ 429 چیست؟

کد پاسخ HTTP 429 به معنای «درخواست‌های خیلی زیاد» ست. کد پاسخ نشان میده که آدرس IP شما در مدت کوتاهی درخواست های زیادی به IndexNow API ارسال کرده.

IndexNow API دارای سهمیه 10000 URL در هر درخواست HTTP POST هست. وقتی از سهمیه درخواست‌ها فراتر می‌رید، سایت سرعت درخواست رو کاهش میده و می‌تونید بعداً دوباره امتحان کنید.

همچنین، اگه وب‌سایت‌های دیگری در همان سرور دارید یا در هاست اشتراکی هستید، این احتمال وجود داره که سایر وب‌سایت‌ها از سهمیه استفاده کنن. در چنین حالتی، API با کد پاسخ 429 پاسخ خواهد داد.

نحوه تعمیر کد پاسخ 429

برای رفع کد پاسخ 429، باید برای مدتی از ارسال URL های خود به IndexNow API خودداری کنید. همچنین باید ویژگی ارسال خودکار رو غیرفعال کنید که هر بار که پستی رو ایجاد، به‌روزرسانی یا حذف می‌کنید، URLهای شما رو به IndexNow API ارسال می‌کنه.

ارسال خودکار رو لغو انتخاب کنید!

برای توقف ارسال خودکار URL های خود، از داشبورد وردپرس خود به مسیر Rank Math SEO → Instant Indexing → Settings برید.

در مرحله بعد، در تنظیمات Auto-Submit Post Types، روی دکمه Select/Deselect All کلیک کنید تا تیک گزینه‌های Posts، Media و Pages مانند تصویر زیر برداشته بشه.

نحوه تعمیر کد پاسخ 429
نحوه تعمیر کد پاسخ 429

کلید API خودتون رو تغییر بدید!

پس از انجام، روی تغییر کلید کلیک کنید. سپس صفحه رو به پایین اسکرول کرده و مانند تصویر زیر روی دکمه Save Changes کلیک کنید.

کلید API خودتون رو تغییر بدید!
کلید API خودتون رو تغییر بدید!

پس از اتمام، کش وب سایت خود رو پاک کنید. سپس چند ساعت صبر کنید تا دوباره URL دیگری رو ارسال کنید.

اگه مشکل ادامه داشت، سایت دیگری در سرور شما احتمالاً URL های زیادی رو به IndexNow API ارسال می کنه و از سهمیه اختصاص داده شده به آدرس IP مشترک شما استفاده می کنه. این امر در وب سایت های روی سرور میزبان مشترک رایج هست. در این صورت، می تونید منتظر بمانید یا با هاست خود تماس بگیرید.

امیدواریم بتوانید کد پاسخ 429 رو با IndexNow API اصلاح کنید. اگر سؤالی دارید، برای ما کامنت کنید.

پیام بگذارید

Home
Account
Cart
Search