پرش لینک ها

رپورتاژ آگهی چیست؟ بررسی تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی چیست؟ یکی از مهم ترین کار هایی که پس از طراحی سایت، طراحی سایت شرکتی و یا طراحی سایت در زنجان یا هر استان دیگر باید انجام شود، بهینه کردن آن سایت و کار روی سئو آن سایت است. یکی از موارد بسیار مهم در سئو ریپورتاژ آگهی است. در ادامه همراه شرکت توسعه رهاورد جرگه باشید تا به طور کامل آنها را بررسی کنیم.

همانطور که می دانید روابط عمومی و به خصوص روابط عمومی دیجیتال در دنیای امروز بسیار مهم است. رپورتاژ آگهی یکی از زیرمجموعه های مهم در بحث روابط عمومی است و خیلی بیشتر از آن این امکان را برای بسیاری فراهم می کند که همه روابط عمومی را نشان دهند، انتشار رپورتاژ تبلیغات است. اما در واقع اینگونه نیست و گزارش خبری در بسیاری از موارد مشابه معرفی یک محصول یا خدمات در رسانه های پرمخاطب استفاده می شود.

حتما برای شما هم پیش آمده که شنیده باشید برخی کسب و کارها در رسانه های پرمخاطب و پربازدید مانند پربازدیدترین سایت ها در زمینه های مختلف، تبلیغاتی را که منتشر کرده اند، گزارش می دهند. اما جدا از اهمیت تبلیغات و برندسازی، رپورتاژ خبری نیز نقش زیادی در دریافت بک لینک دارد. در این مقاله می خواهیم ببینیم رپورتاژ آگهی چیست و چه کمکی به سایت می کند.

رپورتاژ آگهی (گزارش خبری) چیست؟

همانطور که می توانم حدس بزنم گزارش آگهی یا گزارش خبری به صورت تبلیغات متنی در یک گزارش و خبر است. وب سایت معروف Entrepreneur در تعریف رپورتاژ آگهی می گوید:

رپورتاژ آگهی (گزارش خبری) در واقع اطلاعیه ای است که توسط واحد روابط عمومی با هدف اطلاع رسانی رویدادهای تجاری در رسانه های مختلف و نشریات مرتبط و هدفمند منتشر می شود. در واقع رپورتاژ خبری از نوع مشابهی است که به صورت گزارش یا گزارش خبری نوشته می شود و البته از نظر تبلیغاتی باید یک متخصص و خبرساز روی آن کار کند. در گزارش، مخاطب را در مسیری مشخص همراهی می کنید تا به سمتی بروید که می خواهید او را هدایت کنید و به آنچه می خواهید برسید.

رپورتاژ آگهی در تبلیغات اینترنتی به چه صورت است؟

در دنیای امروز که مخاطبان زیادی در اینترنت وجود دارد، تبلیغات و تبلیغات رنگ دیگری به خود گرفته و از ابزارهای تبلیغات آنلاین و دیجیتالی استفاده می شود. به همین دلیل رپورتاژ آگهی به عنوان یکی از مهمترین روابط عمومی در زمینه اطلاع رسانی، تبلیغات و ارتباط با مخاطبان، تأثیر مهمی بر تبلیغات اینترنتی داشت.

در تبلیغات اینترنتی می توانید برنامه های تبلیغاتی خود را با انتشار آگهی ها یا گزارش های خبری در سایت های معروفی که مخاطبان هدف شما حضور دارند، به روز کنید. علاوه بر این در مورد بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ سئو بسیار مهم است و رپورتاژ یکی از مواردی است که تاثیر زیادی در سئو خواهد داشت.

ویژگی های رپورتاژ آگهی چیست؟

طبیعتا روابط عمومی به هر نحوی که باشد از اهمیت کمی برخوردار است. یکی از دلایل گسترش تبلیغات فراگیر بودن این روش است که می تواند در طیف وسیع تری از رسانه های آفلاین و آنلاین منتشر شود.

پرتاژ خبری یا رپورتاژ بسیاری از تبلیغات که در زیر به برخی از نکات مهم آن اشاره می کنیم:

ویژگی های رپورتاژ آگهی
ویژگی های رپورتاژ آگهی

بیشتر شدن

با توجه به جامعیت و جامعیت رپورتاژ آگهی که در بالا ذکر کردید، می توانید کانال های تبلیغاتی زیادی مانند سایت های پربازدید و پربازدید، شبکه های اجتماعی، رسانه های مکتوب و … را انتخاب کنید تا بتوانید از مخاطبان بیشتری استفاده کنید. بنابراین، انتشار گزارش آگهی این شانس را دارد که برند و محصولات شما را مشابه کند و یکی از کارکردهای اصلی گزارش، برندسازی و آگاهی از برند است.

برای همه مناسب است

یکی دیگر از مهم ترین گزارش ها تبلیغاتی است که همه کسب و کارها اعم از کوچک و بزرگ می توانند با استفاده از روش های مختلف از آن استفاده کنند. مهم نیست کسب و کار شما B2B یا B2C است، مهم این است که پیام خود را با انتشار یک گزارش تبلیغاتی قدرتمند به مخاطبان زیادی برسانید.

برندسازی و افزایش اعتبار برند

همانطور که قبلا ذکر شد، یکی از بهترین کانال ها برای انتشار گزارش است. در حالی که انتشار مداوم گزارش می تواند به افزایش اعتبار برند شما کمک کند.

هزینه معقول

گزارش خبری مقرون به صرفه‌تر از برخی روش‌های دیگر است، و حتی اگر گزارش‌دهی به اندازه کافی قوی و قانع‌کننده باشد که بتواند بیشتر را جذب کند، می‌تواند این کار را از کانال‌های محتوایی که می‌توانند بیشتر جذب کنند، انجام دهد. با هزینه ای مناسب می توانید پیام را به مخاطبان هدف خود برسانید، نرخ تبدیل و وضعیت سایت را بهبود بخشید.

بهبود سئو

انتشار یک گزارش تبلیغاتی یکی از بهترین و خارجی ترین راه ها برای دریافت لینک و بهبود سئو است. دلیل اصلی این امر این است که وقتی گزارش خود را در یک سایت شناخته شده منتشر می کنید و روی کلید نظرات خود لینک می دهید، می توانید یک لینک فالو از یک سایت معتبر داشته باشید. در حالی که متن گزارش شما در نتایج گوگل رتبه خوبی خواهد داشت.

در تهیه گزارش آگهی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

قبل از کانال های انتشار محتوا برای گزارش و ارسال پیام به مخاطب، مرحله مهمی در نامگذاری و ویرایش گزارش وجود دارد که انتخاب بسیار درستی است. برای تهیه گزارش نکات مهمی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد که در زیر به چند نکته مهم اشاره می شود.

تهیه گزارش آگهی
تهیه گزارش آگهی

ساختار را تنظیم کنید

برای نوشتن هر نوع متنی، ساختار خاصی وجود دارد که باید از آن پیروی کنید. رپورتاژ هم از این قاعده مستثنی نیست و باید بتوانید آن را مرحله به مرحله انجام دهید، از ابتدا تا انتها آن را دنبال کنید و دعوت به عمل (CTA) را بنویسید.

​مقاله یا خبر بنویسید

ما قرار نیست تبلیغات را مستقیما منتشر کنیم و همانطور که از نام رپورتاژ آگهی پیداست به دنبال این هستیم که بتوانیم از طریق اخبار و متن های مقاله مانند تبلیغ کنیم و با مخاطبان ارتباط برقرار کنیم.

 نسخه برداری نکنید

تمام ارزش یک رپورتاژ آگهی خوب در تولید و منحصر به فرد بودن آن است. از آنجایی که هیچ کدام از آنها، گزارش شما نباید کپی باشد یا بسیار شبیه به سایر نمونه های رپورتاژ آگهی باشد.

از کلمات کلیدی استفاده کنید

در حین رپورتاژ آگهی حتما از کلیدواژه اصلی و کلیدواژه های یک خانواده استفاده کنید تا مخاطبان شما به سرعت متوجه صحبت شما شوند. علاوه بر این، موضوع در مورد بهبود سئو سایت درمان است.

ارزش آفرینی و عملی بودن

در حین گزارش خود، پس از بیان مشکلات و ارائه یک سری واقعیت ها، باید نکاتی را که برای مخاطب ارزش افزوده ایجاد می کند، درج کنید و از آن استفاده کنید. یعنی باید مخاطب را کنجکاو کنید تا تشویق شوند تا بدانند برند، محصولات و خدمات شما از شما چه نیازی دارد.

یک تیتر جذاب بنویسید

هیچ چیز مانند یک تیتر جذاب نمی تواند مخاطب را تشویق کند که لینک گزارش را باز کند و کل مطلب را بخواند. نوشتن یک تیتر و لید حرفه ای و جذاب کار ساده ای نیست و باید توسط متخصص انجام شود. (اگر می خواهید با اصول نوشتن تیترهای تبلیغاتی جذاب بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را مطالعه کنید)

استفاده از عناصر بصری

در یک گزارش، درست مانند یک مقاله یا خبر، باید از عناصر بصری به ویژه عکس های جذاب مرتبط با موضوع گزارش و کسب و کار استفاده کنید.

کوتاه و مفید بنویسید

نکته دیگری که در تهیه رپورتاژ آگهی باید به آن توجه کنید این است که کدام یک از مقالات شما طولانی است. در واقع مخاطب به دنبال راه حلی برای مشکل خود در قالب گزارش است و از خواندن یک مقاله طولانی حوصله اش سر می رود.

چگونه یک گزارش تبلیغاتی جذاب بنویسیم؟

برای نوشتن یک رپورتاژ آگهی جذاب، علاوه بر موارد ذکر شده در قسمت قبل، باید نکات مهم دیگری را نیز در نظر داشته باشید.

  • ساده و آسان برای نوشتن
  • انتخاب لحن و ادبیات مناسب
  • کیفیت متن بالا
  • شناسایی صحیح مخاطب
  • یک موضوع جذاب و به روز انتخاب کنید
  • نتیجه گیری صحیح و فراخوان برای اقدام
  • اصول نگارش و املا

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر روی سایت دارد؟

همانطور که بارها در این مقاله ذکر شد، رپورتاژ آگهی یکی از بهترین راه های درمان در سایت است. دلیل اصلی این موضوع این است که وقتی گزارش خود را در کانال های تولید محتوا و به خصوص سایت های پربازدید منتشر می کنید، این سایت ها به شما لینک فالو می دهند و از آنجایی که مقاله شما همیشه در صفحه اول گوگل نمایش داده می شود و سایت منتشر کننده آن است. اعتبار بسیار خوبی دارد در نتیجه وضعیت سایت شما بسیار بهتر خواهد شد.

تاثیر رپورتاژ آگهی روی سایت
تاثیر رپورتاژ آگهی
روی سایت

انتشار تبلیغات پلت فرم

از آنجایی که کار با وب‌سایت‌های مختلف زمان‌بر و خاص می‌شود، بسترهایی برای انتشار آگهی‌ها وجود دارد تا به کسب‌وکارها در انتشار وب‌سایت‌ها در مناطق مختلف و لیست قیمت‌ها کمک کند. بنابراین کسب‌وکارها می‌توانند تصمیمات آسان‌تر و مناسب‌تری بگیرند و وب‌سایت‌های مناسبی را برای خرید رپورتاژ تبلیغاتی ارزان و دائمی انتخاب کنند.

تریبون یک پلتفرم انتشار آگهی است که سعی در ارائه مقرون به صرفه ترین قیمت ها برای منتخب مشاغل و طراحی بسته های ویژه گزارش آگهی دارد. برای شروع کافی است با ثبت نام در سایت، رپورتاژ آگهی خود را به تعداد کافی منتشر کنید (بر اساس هدف مورد نظر و تعرفه قیمت سایت های نمایش داده به نظر شما)

در این مطلب سعی کردیم به تمامی جوانب مفهوم ریپورتاژ آگهی چیست بپردازیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد و بتوانید نتیجه فوق العاده از آن بگیرید. بنظر شما کدام ویژگی در نوشتن ریپورتاژ اگهی مهم است؟

پیام بگذارید

  1. ریپورتاژ خبری یکی از محبوب ترین روش‌های تبلیغاتی است که می‌تواند در معرفی کسب و کارتان به‌صورت گسترده کمک کند که نسبت به دیگر روش‌ها مقرون به‌صرفه ست و این مهم ترین دلیل استفاده از این روش برای بهبود سئو سایت هست.

  2. یکی از مهم ترین موارد توی نوشتن ریپوتاژ خبری این هست که در متن‌های رپورتاژ هیچ‌گاه تمام محصولات خود را معرفی نکنید زیرا مشتریان گیج خواهند‌شد. ذکر چند محصول از فروشگاه خود برای متن‌های رپورتاژ کافی است و با استفاده از راه‌های ارتباطی علاقه‌مندان به خرید از فروشگاه را دعوت به تماس با کسب و کارتان کنید.

Home
Account
Cart
Search