پرش لینک ها

آموزش استفاده از ویژگی کنترل نسخه رنک مث

کنترل نسخه رنک مث
آموزش استفاده از ویژگی کنترل نسخه رنک مث ؛ در این مقاله از جرگه، به شما نشان خواهیم داد که در طراحی سایت یا طراحی سایت شرکتی و یا طراحی سایت زنجان یا هر شهر دیگه چگونه می‌توانید از گزینه‌های Version Control کنترل نسخه رنک مث برای دسترسی به ویژگی‌های بتا Rank Math یا بازگرداندن به نسخه قبلی Rank Math استفاده کنید.

 ویژگی بازگشت به عقب در رنک مث

اولین به روز رسانی اصلی Rank Math شامل یک ویژگی بازگشت نسخه است. قبل از این به‌روزرسانی، اگر به هر دلیلی نیاز به بازگشت به نسخه قبلی Rank Math داشتید، باید از یک افزونه خارجی برای این کار استفاده می‌کردید. اما اکنون، این قابلیت دقیقاً در Rank Math وجود دارد .  در ادمه نحوه استفاده از این ویژگی جدید را توضیح داده ایم :

چگونه رنک مث را به نسخه قبلی برگردانیم؟

قابلیت بازگشت به نسخه قبل  در این مسیر قرار دارد :‌ آمار و ابزارها  ← کنترل نسخه ← نسخه بازگشت . اگر نمی توانید تب Version Control را در آمار و ابزارها  (Rank Math Status & Tools) پیدا کنید، مطمئن شوید که در Rank Math به حالت Advanced رفته اید.

در زیر تب کنترل نسخه، نسخه نصب شده رنک مث را مشاهده می کنید ، آخرین نسخه موجود و یک گزینه نسخه بازگشت را مشاهده کنید.

چگونه رنک مث را به نسخه قبلی برگردانیم؟
چگونه رنک مث را به نسخه قبلی برگردانیم؟

 

اگر روی گزینه بازگشت نسخه کلیک کنید، لیستی از 10 نسخه قبلی Rank Math را مشاهده می کنید که می توانید به آن ها برگردید را نمایش می دهد.

برگرداندن به رنک مث قدیمی
برگرداندن به رنک مث قدیمی

 

برای بازگشت، تنها کاری که باید انجام دهید این هست که نسخه ای را که می خواهید به آن برگردید انتخاب کنید و روی دکمه نصب نسخه کلیک کنید.

رنک مث قبل از ادامه درخواست تایید می کند. بنابراین، روی دکمه OK کلیک کنید تا فرآیند بازگشت شروع شود.

تایید بازگشت نسخه
تایید بازگشت نسخه

 

این فرآیند بلافاصله شروع می شود و Rank Math نسخه مورد نظر شما رو دانلود می کنه، نسخه نصب شده قبلی رو حذف می کنه و نسخه ای رو که برای بازگشت به آن انتخاب کرده اید نصب می کنه. پس از تکمیل فرآیند، صفحه نمایش باید شبیه به این باشه.

برگرداندن رنک مث
برگرداندن رنک مث

 

امیدواریم هرگز نیازی به استفاده از این ویژگی نداشته باشید، اما همانطور که می دونید هنر ایجاد نرم افزار هنوز کامل نیست. حتی پس از آزمایش های گسترده، برخی از باگ ها همچنان به محصول نهایی راه پیدا می کنن. خوشبختانه، اگر در نسخه جدید با مشکلی مواجه شدید، اکنون می تونید فوراً به نسخه قبلی و پایدارتر برگردید.

نکات مهمی که باید در مورد برگرداندن رنک مث بدانید!

قبل از اینکه تصمیم بگیرید رنک مث را به نسخه قبلی برگردانید، چند چیز وجود دارد که باید بدانید. وقتی به عقب برگردید هیچ چیز مهمی تغییر نمی کند، اما چند چیز تغییر می کند که باید از آن ها آگاه باشید.

به روز رسانی خودکار

اگر قبلاً نمی دانستید، باید بدانید که Rank Math به روز رسانی خودکار را ارائه می دهد. این ویژگی رو می توان از همان صفحه  Rank Math SEO ← آمار و ابزارها  (Rank Math Status & Tools) ← تب کنترل نسخه ، فعال کرد. یکم در صفحه به پایین بایید می توانید این قسمت بروزرسانی خودکار را مشاهده کنید  با فعال بودن به‌روزرسانی‌های خودکار، Rank Math به‌طور خودکار به آخرین نسخه به‌روزرسانی می‌شه، بدون اینکه مجبور باشید چیزی رو لمس کنید.

به روز رسانی خودکار رنک مث
به روز رسانی خودکار رنک مث

داشتن آخرین نسخه Rank Math به معنای ویژگی های مفیدتر در اختیار شما، ثبات بیشتر و باگ های کمتر است. به طور کلی، رنک مث بهتری دارد. به همین دلیل است که ما شدیداً توصیه می‌کنیم به‌روزرسانی‌های خودکار را برای رنک مث روشن نگه دارید.

به روز رسانی های خودکار نیز ایمن هستند. هر زمان که رنک مث به طور خودکار به روز شود، برای شما ایمیل می فرستد تا بتوانید در همان صفحه باشید. علاوه بر این، وردپرس 5.2 و بالاتر همچنین در صورت بروز هرگونه مشکل در هنگام به‌روزرسانی خودکار هر افزونه، نه فقط رنک مث، ایمیلی را برای کاربران ارسال می‌کند.

 اگر به نسخه قبلی Rank Math برگردید، به‌روزرسانی خودکار غیرفعال می‌شود.

برای فعال کردن دوباره به‌روزرسانی‌های خودکار، باید Rank Math را یک بار به‌صورت دستی به‌روزرسانی کنید.

به روز رسانی رنک مث
به روز رسانی رنک مث

هنگامی که Rank Math رو به صورت دستی به‌روزرسانی کردید، به‌روزرسانی‌های خودکار دوباره به‌روزرسانی می‌شوند و در صورت تمایل می‌توانید آن‌ها را غیرفعال کنید.

آخرین چیزی که همیشه باید قبل از بازگرداندن رنک مث یا ایجاد هرگونه تغییر مهم در وب سایت خود به خاطر بسپارید این است که همیشه نسخه پشتیبان تهیه کنید. ممکن است هرگز متوجه نشوید که چه زمانی چیزی خراب می شود و برای بازیابی همه چیز به آخرین نسخه پشتیبان نیاز دارید.

به روز رسانی ایمیل اعلان

به روز رسانی ایمیل اعلان
به روز رسانی ایمیل اعلان

در قسمت Auto-Update، گزینه ای برای دریافت اعلان ایمیل در صورت در دسترس بودن به روز رسانی را مشاهده خواهید کرد. این گزینه زمانی مفید است که نمی‌خواهید به‌روزرسانی خودکار را فعال کنید، اما می‌خواهید در صورت در دسترس بودن به‌روزرسانی به شما اطلاع داده شود.

هنگامی که این گزینه را فعال می کنید، یک ایمیل اعلان به روز رسانی به شناسه ایمیل مدیر سایت ارسال خواهد شد .

به‌روزرسانی‌های بتا را برای رنک مث فعال کنید

اگر علاقه دارید، می‌توانید به‌روزرسانی‌های بتا را از تنظیمات Rank Math روشن کنید. به Rank Math SEO ←  آمار و ابزارها ← کنترل نسخه بروید. گزینه دوم در صفحه دارای یک سوئیچ برای فعال کردن به‌روزرسانی‌های بتا است.

به‌روزرسانی‌های بتا را برای رنک مث فعال کنید
به‌روزرسانی‌های بتا را برای رنک مث فعال کنید

برای فعال کردن به‌روزرسانی‌های بتا، کافی است کلید جابه‌جایی را روشن کنید و تنظیمات خود را ذخیره کنید. پس از انجام این کار، به‌روزرسانی‌های بتا را در به‌روزرسانی‌های افزونه وردپرس، مشابه تصویر زیر مشاهده خواهید کرد.

فعال کردن به‌روزرسانی‌های بتا
فعال کردن به‌روزرسانی‌های بتا

به‌روزرسانی فقط در صورتی برای شما قابل مشاهده است که به‌روزرسانی‌های بتا را انتخاب کرده باشید. و همانطور که می بینید، به روز رسانی به وضوح به عنوان یک به روز رسانی بتا مشخص شده است، به طوری که اگر قصد انجام این کار را نداشتید، می توانید از بروز رسانی های تصادفی جلوگیری کنید.

نکته مهم دیگری که باید در مورد به‌روزرسانی‌های بتا بدانید این است که به دلایل واضح، حتی اگر به‌روزرسانی‌های خودکار را فعال کرده باشید، هرگز به‌طور خودکار نصب نمی‌شوند.

به یاد داشته باشید، به‌روزرسانی‌های بتا قرار نیست در سایت‌هایی که کاربران آنلاین دارند نصب شوند، زیرا ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی شود. ما به شدت توصیه می کنیم که به روز رسانی های بتا را فقط در یک محیط آزمایشی یا مرحله بندی نصب کنید و هرگز در سایت های اصلی خود نصب نکنید.

و وقتی آماده شدید، می‌توانید روی گزینه Update Now کلیک کنید تا بتا به‌روزرسانی موجود را در وب‌سایت خود نصب کنید. اگر کاربر Rank Math PRO هستید، به‌روزرسانی بتا برای Rank Math PRO تنها پس از به‌روزرسانی نسخه رایگان به به‌روزرسانی اخیر قابل مشاهده است.

به‌روزرسانی فقط در صورتی برای شما قابل مشاهده است که به‌روزرسانی‌های بتا را انتخاب کرده باشید. و همانطور که می بینید، به روز رسانی به وضوح به عنوان یک به روز رسانی بتا مشخص شده است، به طوری که اگر قصد انجام این کار را نداشتید، می توانید از بروز رسانی های تصادفی جلوگیری کنید.

آموزش استفاده از ویژگی کنترل نسخه رنک مث، کنترل نسخه رنک مث یک قابلیت جدیدی است که اضافه شده است و شاید اکثر کاربران حتی یکبار هم از این قابلیت استفاده نکنند ولی زمانی که ورژن رنک مث شما با نسخه وردپرس به مشکل بخورد این قابلیت می تواند به ما کمک کند و به راحتی می توانیم مشکل تداخل ورژن ها را برطرف بکنیم .

پیام بگذارید

Home
Account
Cart
Search