پرش لینک ها

چرا متا باکس رنک مث Rank Math نمایش داده نمی شود؟

چرا متا باکس Rank Math نمایش داده نمی شود؟

چرا متا باکس Rank Math نمایش داده نمی شه؟ شاید در بین مشکلاتی که در طراحی سایت و بعد سئو سایت ها با آن برخورد کنید به این مشکل نیز برخورد کنید. آیا متا باکس رنک مث برای شما نمایش داده نمی شود؟ در ادامه همراه ما باشید. بیایید یک سناریو رو در نظر بگیریم: شما در حال کار بر روی یک پست هستید و تصمیم دارید اون رو با Rank Math بهینه کنید. سپس متوجه می شوید که متا باکس Rank Math نمایش داده نمی شه حتی اگه افزونه در سایت شما فعال باشه. هیچ چیز ناامید کننده تر از این نیست که جریان کار شما قطع بشه. موافقید؟

متا باکس Rank Math به شما کمک می کنه محتوای خودتون رو بهینه کنید. می تونید اون رو در همان صفحه ای که تمام محتوای خود رو در صفحه پس از ویرایش می نویسه پیدا کنید.

اما اگر اونجا نباشه چی؟ چگونه می تونید اون رو پس بگیرید؟

خوشبختانه، چند قدم ساده وجود داره که می‌تونید برای رفع این مشکل انجام دهید و متا باکس خودتون رو دوباره به درستی کار کنید. در این مقاله از جرگه، به شما نشان خواهیم داد که چرا متا باکس Rank Math نشان داده نمی‌شه و همچنین راه‌های سریعی برای بازگرداندن مجدد اون.

علت نمایش ندادن متا باکس Rank Math

Rank Math به طور پیش فرض متا باکس سئو رو فعال می کنه. فقط زمانی از بین میره که کسی اون رو غیرفعال کنه.

علاوه بر این، سئو متا باکس ممکن هست در برخی از ویرایشگرهای محتوا قابل مشاهده باشه در حالی که در برخی دیگر وجود نداره. این کاملا طبیعی ست.

Rank Math به شما امکان می دهد Meta Box رو در انواع پست ها و طبقه بندی های جداگانه فعال یا غیرفعال کنید. بنابراین می‌تونید Meta Box رو در دسته‌ها فعال کنید در حالی که اون رو در برچسب‌ها غیرفعال می‌کنید.

 نحوه فعال کردن متا باکس Rank Math

به تنظیمات عنوان و متا برید!

در ابتدا، از داشبورد وردپرس خود به Rank Math SEO → Titles & Meta برید.

 نحوه فعال کردن متا باکس Rank Math
نحوه فعال کردن متا باکس Rank Math

نوع پست یا تاکسونومی رو انتخاب کنید

در تنظیمات Titles & Meta، لیستی از انواع پست ها و طبقه بندی ها رو در سمت چپ پیدا خواهید کرد، همانطور که در زیر نشان داده شده نوع پست یا  رو انتخاب کنید که در آن می خواهید Meta Box گم شده رو اضافه کنید.

تنظیمات عنوان و متا
تنظیمات عنوان و متا

به عنوان مثال، ما می خواهیم Meta Box رو در ویرایشگر صفحه خود داشته باشیم، بنابراین صفحات رو انتخاب می کنیم.

 فعال کردن متا باکس Rank Math
فعال کردن متا باکس Rank Math

بخش های سئو رو فعال کنید

کمی به پایین اسکرول کنید، گزینه Add SEO Controls رو پیدا کرده و مانند تصویر زیر اون رو فعال کنید.

گزینه Add SEO Controls
گزینه Add SEO Controls

یک بررسی سریع نوع پست انتخاب شده انجام بدید

اکنون می تونید هر محتوایی رو در نوع پست یا طبقه بندی که به تازگی Meta Box رو برای اون فعال کردید، بررسی کنید. در این مثال به یک صفحه رفتیم.

اگه از ویرایشگر بلاک استفاده می کنید، نماد رتبه بندی رنک مث را در گوشه سمت راست بالا، همانطور که در زیر نشان داده شده، خواهید دید.

بررسی سریع نوع پست
بررسی سریع نوع پست

اگه از ویرایشگر کلاسیک استفاده می کنید، باید کمی به پایین اسکرول کنید و سپس Meta Box رو پیدا خواهید کرد، همانطور که در زیر نشان داده شده هست.

متا باکس رنک مث در وردپرس
متا باکس رنک مث در وردپرس

چرا متا باکس Rank Math ممکن است در ویرایشگر کلاسیک نمایش داده نشه؟

اگر از ویرایشگر کلاسیک استفاده می کنید، ممکن هست متا باکس حتی پس از فعال کردن افزودن کنترل های SEO ظاهر نشه. در این حالت، روی گزینه Screen Options در سمت راست بالای صفحه خود کلیک کنید.

متا باکس Rank Math در ویرایشگر کلاسیک
متا باکس Rank Math در ویرایشگر کلاسیک

همانطور که در زیر نشان داده شده، چک باکس Rank Math SEO رو علامت بزنید.

متا باکس Rank Math در کلاسیک
متا باکس Rank Math در کلاسیک

اکنون می تونید متا باکس SEO رو در ویرایشگر کلاسیک مشاهده کنید.

نحوه راه اندازی متا باکس SEO

اگر چندین متا باکس دارید، همانطور که معمولاً زمانی که از فیلدهای سفارشی پیشرفته (ACF) استفاده می کنید، باید فیلتر زیر رو به وردپرس اضافه کنید تا Rank Math مهمترین متا باکس های شما رو بشناسه.

نحوه راه اندازی متا باکس SEO 
نحوه راه اندازی متا باکس SEO

همانطور که قبلا گفته شد، متا باکس Rank Math به شما امکان میده محتواتون رو برای سئو بهینه کنید. از این رو باید اون رو فعال کنید تا از زحمتی که برای ایجاد محتوای خود می کشید بیشترین بهره رو ببرید. امیدوارم این مطلب از سایت جرگه برای شما مفید بوده باشه. هر سوالی در این زمینه دارید کامنت کنید.

نظر شما برای ما با ارزشه ،لطفا نظرتان را بنویسید

پیام بگذارید