پرش لینک ها

علت ذخیره نشدن عنوان، دیسکریپشن و کلمه کلیدی چیست؟

علت ذخیره نشدن عنوان، دیسکریپشن و کلمه کلیدی

علت ذخیره نشدن عنوان، دیسکریپشن و کلمه کلیدی در طراحی سایت؛ توصیه می کنیم برای افزایش ترافیک ارگانیک به وب سایت خود، متا توضیحات، کلمه کلیدی اصلی، و عنوان SEO رو به همه پست ها و صفحات خود اضافه کنید و طراحی سایت شرکتی خود را بهینه تر انجام دهید.

در صورتی که نتونستید عنوان، توضیحات، و یا کلمه کلیدی رو در حین به‌روزرسانی پست یا صفحه خود ذخیره کنید و در طراحی سایت در زنجان یا شهر خود به مشکل خوردید، در اینجا برخی از رایج‌ترین دلایل وجود داره:

همراه جرگه باشید…

 اختلال و تضاد های پلاگین ها

ممکن هست تداخل پلاگین وجود داشته باشه که به دلیل اون ممکن هست نتونید عنوان، توضیحات و کلید کلیدی رو ذخیره کنید.

خطای مرتبط با جاوا اسکریپت

یکی دیگر از دلایل احتمالی برای بروز مشکلات در هنگام ذخیره عنوان، توضیحات یا کلیدواژه می تونه خطاهای مرتبط با جاوا اسکریپت باشه. می تونید خطاهای مربوط به جاوا اسکریپت رو از کنسول جاوا اسکریپت تشخیص دهید.

چگونه خطاهای جاوا اسکریپت را در کروم بررسی کنیم؟

برای جستجوی هر گونه خطای مرتبط با جاوا اسکریپت در مرورگر کروم (دسکتاپ)، می‌تونید دقیقاً مراحلی رو که در زیر توضیح داده شده دنبال کنید. در حالی که برای مرورگرهای دیگر مانند سافاری، اپرا، فایرفاکس می تونید به آموزش های مربوطه مراجعه کنید.

پنل Developer Tools Console را باز کنید.

برای باز کردن پنل کنسول در Chrome Developer Tools، از منوی Chrome به ابزارهای بیشتر ← Developer Tools برید.

پنل Developer Tools Console
پنل Developer Tools Console

و سپس مطابق شکل زیر بر روی تب Console کلیک کنید.

تب Console
تب Console

همچنین می تونید از میانبر صفحه کلید، Cmd + Option + J (در مک) یا Ctrl + Shift + J (در ویندوز، لینوکس) برای باز کردن پنل کنسول کروم استفاده کنید.

خطا را شناسایی کنید!

کنسول خطا باز می شه. اگه خطا ظاهر نشه، ممکن هست لازم باشه صفحه رو دوباره بارگیری کنید. کنسول خطا جزئیات خطا رو ارائه می ده، مانند نوع خطا، جایی که خطا ظاهر می شه و شماره خط.

خطا را شناسایی کنید
خطا را شناسایی کنید

اگر هر افزونه یا طرح زمینه نصب شده در وب سایت شما باعث تداخل جاوا اسکریپت در پنجره ویرایشگر شما بشه، ممکن هست Rank Math نتونه ابرداده رو ذخیره کنه.

همچنین می‌تونید یک تیکت به رنک مث بزنید و جزئیات خطا رو باز کنید تا کارشناس پشتیبانی رنک بتونه به مشکلی که Rank Math رو ذخیره نمی‌کنه نگاهی بیاندازه.

فایروال دسترسی به فایل را مسدود کرده !

اگه از فایروال استفاده می کنید، این احتمال وجود داره که از ذخیره داده ها جلوگیری کنه. بررسی کنید که آیا Rank Math توسط فایروال شما مسدود شده یا خیر و اگه اینطور هست، Rank Math و فایل های اون رو در لیست سفید قرار دهید.

اگه می بینید که دسترسی به این فایل ها مسدود شده:

فایروال دسترسی به فایل را مسدود کرده ! 
فایروال دسترسی به فایل را مسدود کرده !

سپس، می‌تونید با استفاده از Wordfence در حالت یادگیری، فایل رو در لیست سفید قرار دهید. این دستورالعمل‌ها برای Wordfence هستن، اما احتمالاً روی هر افزونه یا نرم‌افزار فایروال کار خواهند کرد.

چگونه می توان از به روز رسانی متا داده  rank math اطمینان حاصل کرد؟

برای اطمینان از اینکه Rank Math می‌تونه ابرداده‌ها رو به‌روزرسانی کنه، باید دوباره بررسی کنید که فایل‌های فهرست شده در فهرست سفید قرار گرفتند و دسترسی به این فایل‌ها توسط هیچ فایروال یا افزونه امنیتی مانند Wordfence مسدود نشده.

اگه کاربر Wordfence هستید، اگه می‌تونید مشکل رو تکرار کنید، امتحان کنید. اگه Wordfence هست که دسترسی به Rank Math رو مسدود می کنه، باید فایل های Rank Math رو در Wordfence در لیست سفید قرار دهید.

توجه: اگر از افزونه فایروال یا امنیتی در وب سایت خود استفاده نمی کنید اما همچنان متوجه شدید که دسترسی به این فایل ها مسدود شده و خطای 403 رو نشان میده، ممکن هست از میزبان وب خود بپرسید که چرا فایل ها خطای 403 رو نشان میدن.

چگونه فایل rank math را در Cloudflare در لیست سفید قرار دهیم؟

اگه از Cloudflare استفاده می‌کنید و در موقعیتی قرار گرفتید که فایل‌های Rank Math توسط Cloudflare مسدود میشن، توصیه می‌کنیم page rule را در Cloudflare اضافه کنید تا امنیت این URL‌ها رو غیرفعال کنید. مراحل زیر به شما کمک می کند تا یک page rule در Cloudflare اضافه کنید.

به Rules در Cloudflare بروید.

در داشبورد Cloudflare دامنه خود، همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده، به بخش Rules بروید.

Rules در Cloudflare
Rules در Cloudflare

ایجاد page rule جدید

در زیر تب Rules، روی دکمه Create Page Rule کلیک کنید.

ایجاد page rule جدید
ایجاد page rule جدید

صفحه بعدی به شما امکان میده یک page rule ایجاد کنید. شما باید مسیر فایل رنک مث را برای قرار گرفتن در لیست سفید در فیلد “اگر URL مطابقت دارد” وارد کنید:

یک page rule ایجاد کنید
یک page rule ایجاد کنید

مطمئن شوید که example.com رو با نام دامنه خود جایگزین کردید. Cloudflare به شما امکان می دهد فقط URL در هر صفحه رو اضافه کنید، بنابراین باید قوانین صفحه اضافی رو برای لیست سفید سایر URL ها ایجاد کنید.

توجه: در طرح رایگان، Cloudflare فقط قوانین 3 صفحه رو ارائه می دهد. بنابراین اگه از طرح رایگان استفاده می کنید، ممکن هست لازم باشه فقط قوانین صفحه ضروری رو از لیست بالا درج کنید. به عنوان مثال، getHead فقط در صورت استفاده از Headless CMS مورد نیاز هست. به طور مشابه، سر updateRedirection مورد نیاز هست، فقط در صورتی که با Redirections با مشکل مواجه هستید.

در مرحله بعد، در قسمت «Then the Settings are» مانند شکل زیر، Disable Security رو انتخاب کنید.

Disable Security
Disable Security

استقرار Page Rule

پس از افزودن تنظیمات لازم بر روی دکمه Save and Deploy کلیک کنید. اکنون امنیت Cloudflare در فایل Rank Math به طور کامل غیرفعال شده و می تونید بررسی کنید که آیا می تونید ابرداده SEO خود رو در Rank Math ذخیره کنید یا خیر.

استقرار Page Rule
استقرار Page Rule

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا مشکل جلوگیری از ذخیره ابرداده SEO رو برطرف کنید و علت ذخیره نشدن عنوان، دیسکریپشن و کلمه کلیدی رو بدونید. اگه مشکل همچنان ادامه داشت، برای ما کامنت بزارید.

نظر شما برای ما با ارزشه ،لطفا نظرتان را بنویسید

پیام بگذارید