پرش لینک ها

علت ایندکس نشدن صفحات سایت و رفع آنها

علت ایندکس نشدن صفحات سایت و رفع آنها

علت ایندکس نشدن صفحات سایت؛ آیا به نظر می رسه که همه کارهای طراحی سایت رو به درستی انجام دادید، اما وب سایت شما هنوز در نتایج جستجو نمایش داده نمیشه؟ اگر می خواید طراحی سایت شرکتی شما در نتایج جستجو نمایش داده بشه، باید ایندکس بشه. با این حال، شما نمی‌خواید که سایت شما فقط یک بار ایندکس بشه؛ بلکه می‌خواهید مطمئن شوید که موتورهای جستجو می‌تونن صفحات وب‌سایت شما (از جمله صفحات جدیدی که منتشر می‌کنید) رو مجدداً خزیده و به طور مداوم فهرست‌بندی کنن. در ادامه همراه تیم سئو شرکت توسعه رهاورد جرگه باشید تا به سوال چرا گوگل بلاگ، صفحه و یا وب سایت را ایندکس نکرده است؟  پاسخ دهیم…

در تیم جرگه شما می توانید تمامی خدمات دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت با وردپرس یا به صورت تخصصی را به صورت کاملا حرفه ای دریافت کنید. طراحی سایت در زنجان یا هر شهر دیگر توسط تیم جرگه انجام می شود. کافی ست با ما تماس بگیرید.

خوب، موتورهای جستجو مانند گوگل همیشه فوراً فهرست خود رو برای منعکس کردن تغییرات واقعی در وب سایت ها به روز نمی کنن. در واقع، گوگل ممکن هست روزها یا حتی هفته ها طول بکشه تا سایت شما رو فهرست کنه. به بیان ساده، کاملاً طبیعی هست که یک پست/صفحه/وب‌سایت تازه منتشر شده مدتی طول بکشه تا توسط Google خزیده یا فهرست بشه.

فاکتورهای مختلفی وجود داره که گوگل هنگام ایندکس کردن در نظر می گیره. تعداد دفعات ارسال شما و اعتبار دامنه سایت شما تنها دو مورد از فاکتورهایی ست که گوگل هنگام فهرست بندی صفحات وب جدید در نظر می گیره. Google بسته به این عوامل (به خصوص این دو) بودجه خزیدن رو به وب سایت شما اختصاص میده و این تأثیر مستقیمی بر ایندکس شدن محتوای شما داره. همچنین، ما متوجه شدیم که ممانعت از هرگونه مشکلی مانند مشکلات محتوای کپی شده/DMCA/کیفیت پایین، Google معمولاً پست‌ها رو ظرف یک یا دو هفته فهرست‌بندی می‌کنه. بنابراین، ما از شما می خواهیم منتظر بمانید، زیرا این چیزی ست که آنها در بیانیه رسمی در وب سایت پشتیبانی خود تأیید کردند.

چرا وب سایت من در جستجوی گوگل نمایش داده نمی شود؟

برای شروع، در اینجا لیستی از مواردی وجود داره که باید بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ چیزی مانع از ایندکس کردن کل وب سایت شما یا یک صفحه وب خاص در سایت شما توسط Google نیست:

1 دوباره بررسی کنید که URL شما به طور قطع ایندکس نشده باشه

قبل از اینکه وارد اون بشیم، مهم هست که بررسی کنیم آیا صفحه وب شما واقعاً ایندکس نشده یا فقط برای عبارات جستجویی که بررسی می کنید رتبه بندی نمی شه.

بررسی کنید که URL شما به طور قطع ایندکس نشده باشه
بررسی کنید که URL شما به طور قطع ایندکس نشده باشه

تفاوت مشخصی وجود داره و یک راه سریع برای بررسی اون در تصویر بالا نشان داده شده. به سادگی آدرس صفحه ای را که می خواید بررسی کنید در جستجوی گوگل وارد کنید و در این صورت URL وارد شده به وضوح ایندکس می شه.

خوشبختانه، Rank Math استفاده از API Instant Indexing Google و همچنین Bing Instant Indexing / URL Submission API رو بسیار آسان کرده. به این معنی که پس از پیکربندی، دیگر نیازی به نگرانی در مورد خزیدن و بازخوانی مجدد موتورهای جستجو ندارید. به محض اینکه URL های خود رو منتشر کردید یا آنها را به روز کردید، اونها رو خزیدن کنید.

2 مطمئن شوید که پست، صفحه و وب سایت شما دارای ویژگی Noindex نیست!

این احتمال وجود داره که حتی یک جزئیات کوچک نادیده گرفته شده بتونه تأثیر زیادی بگذاره. ربات گوگل از یک سایت بازدید می کنه تا مشخص کنه کدام صفحات دارای فهرست هستند یا بدون فهرست. به عبارت دیگر، موتورهای جستجو رو از صفحاتی که می تونه بازدید کنه و صفحاتی که نمی تونه بازدید کنه، مطلع می کنه.

باید اطمینان حاصل کنید که پست‌ها، صفحات یا کل وب‌سایت خود را روی noindex تنظیم نکردید، زیرا این کار باعث می‌شه که موتورهای جستجو نتونن وب‌سایت شما رو ایندکس کنن.

پست، صفحه و وب سایت شما دارای ویژگی Noindex نیست!
پست، صفحه و وب سایت شما دارای ویژگی Noindex نیست!

3 تنظیمات جهانی وردپرس خود را بررسی کنید

اگر ایندکس وجود ندارد، تنظیمات جهانی را در داشبورد وردپرس → رتبه بندی rank math → عنوان و متا → پست ها/صفحات/محصولات/CPT ها بررسی کنید. همچنین، مطمئن شوید که گزینه Discourage Search engines… در داشبورد وردپرس → تنظیمات → خواندن فعال نیست.

تنظیمات جهانی وردپرس
تنظیمات جهانی وردپرس

بسیاری از توسعه دهندگان وب گزینه فوق رو برای جلوگیری از نمایه سازی سایت توسط گوگل در طول فرآیند توسعه (در وب سایت های مرحله بندی) انتخاب می کنن اما فراموش می کنن قبل از انتشار اون رو حذف کنن.

4 اطمینان حاصل کنید که قوانین Robots.txt به وب سایت شما امکان ایندکس شدن رو میده!

تگ Disallow (در فایل robots.txt وبسایت شما) مانع از خزیدن گوگل در تمام صفحات سایت شما می شه. می تونید تگ Disallow رو بررسی کنید و مطمئن شوید که چنین برچسبی در robots.txt وجود نداره که از ایندکس شدن صفحه شما جلوگیری کنه.

اگر یک برچسب غیر مجاز وجود داره، اون رو با استفاده از ویرایشگر robots.txt در Rank Math در داشبورد وردپرس تغییر دهید → Rank Math SEO → تنظیمات عمومی → ویرایش Robots.txt

 قوانین Robots.txt در رنک مث سایت وردپرسی
قوانین Robots.txt در رنک مث سایت وردپرسی

5 بررسی کنید که آیا صفحات شما خزیده شده اند اما ایندکس نشده اند.

حساب Google Search Console شما می تواند دلایل بیشتری برای ایندکس نشدن محتوای شما به شما نشان دهد. می‌توانید URL خود را در ابزار چک کردن URL جستجو کنید تا دلیل ایندکس نشدن URL خود را بیابید، و یکی از این دلایل یا خطایی که ممکن است کشف کنید Crawled است یا همان دیدن متن در حال حاضر ایندکس نشده است یا Crawled – currently not indexed .

در حال حاضر ایندکس نشده است
در حال حاضر ایندکس نشده است.

این خطا به سادگی به این معنی است که Google URL شما را خزیده و دیده است اما تصمیم گرفته است آن را ایندکس نکند. ممکن است دلایل مختلفی وجود داشته باشد که چرا موتور جستجو تصمیم به انجام این کار گرفته است.
جان مولر از گوگل بیان می‌کند که این می‌تواند بیشتر یک مشکل در کل سایت باشد، نه محدود به صفحه خاص، و توصیه می‌کند ساختار و کیفیت کلی وب‌سایت خود را بهبود ببخشید تا گوگل آن را ایندکس کند.
شما نمی توانید صفحات را مجبور به فهرست بندی کنید. طبیعی است که ما گوگل همه صفحات را در همه وب سایت ها ایندکس نمی کند. این یک مشکل با “آن صفحه” نیست، بلکه بیشتر در سطح سایت است. ایجاد یک ساختار سایت خوب و اطمینان از اینکه سایت از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار است اساساً جهت است.

به بیان ساده، برای اینکه یک صفحه ایندکس شود، صفحه (و وب سایت) باید بررسی های کیفیت را پشت سر بگذارد. از آنجایی که گوگل هیچ چیز خاصی را که در هنگام نمایه سازی به دنبال آن است، فاش نکرده است، باید وب سایت خود را با توجه به عوامل کیفیت شناخته شده مانند:
ساختار پیوند داخلی: اگر می‌خواهید یک صفحه مهم را ایندکس کنید، مطمئن شوید که آنها پیوندهای داخلی از صفحات مرتبط در وب سایت شما دارند. برای شروع ساخت لینک های داخلی، می توانید صفحات مهم خود را به عنوان محتوای ستونی تنظیم کنید و به Rank Math اجازه دهید پیوندهای داخلی مرتبط را پیشنهاد دهد.
محتوای تکراری: بررسی کنید که آیا صفحاتی که می‌خواهید ایندکس کنید در وب سایت شما تکراری هستند یا خیر. اگر موردی را پیدا کردید، یک URL متعارف از این صفحات تکراری اضافه کنید و به محتوای اصلی که می‌خواهید فهرست کنید اشاره کنید.

درخواست ایندکس کردن دستی

اگر همه موارد بالا را بررسی کرده اید، اما وب سایت شما حتی هفته ها پس از تلاش هنوز ایندکس نشده است، توصیه می کنیم یک درخواست نمایه سازی دستی ارسال کنید.
با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که جان مولر از گوگل بیان کرده است که اگر وب سایت شما برای محتوای معمولی به ارائه فهرست دستی متکی است، این نشانه آن است که شما باید وب سایت خود را به طور قابل توجهی بهبود دهید. سرچ کنسول گوگل نمی تواند سایت شما را درست کند، شما باید خودتان این کار را انجام دهید.
اگر هنوز صفحات شما ایندکس نشده و دلیل آن را نمی دانید، آن را برای ما کامنت کنید.

نظر شما برای ما با ارزشه ،لطفا نظرتان را بنویسید

پیام بگذارید