پرش لینک ها

دایرکت ادمین یا سی پنل cpanel؟ بررسی تفاوت و مشاوره انتخاب درست

دایرکت ادمین یا سی پنا کدام انتخاب درستی هست

دایرکت ادمین یا سی پنل؟ کدوم میتونه انتخاب درستی برای سایت ما باشه؟ انتخاب کنترل پنل وب خیلی مهمه به طوری که میتونه تجربه حساب میزبانی و پیکربندی سرور شما رو رشد بده یا برعکس خراب کنه، در راستای همین موضوع در بررسی گزینه های موجود به دو گزینه محبوب و در دسترس، cPanel و DirectAdmin میرسیم . البته عوامل زیادی وجود داره که میتونه روی تصمیم شما تاثیرگذار باشه.با صرف زمان برای درک ویژگی‌ها و تفاوت‌های منحصر به فرد بین هرکدام از آنها می‌تونه فرآیند تصمیم‌گیری را ساده‌تر کنه و به شما کمک کنه تصمیم مطمئن تری بگیرین.

با افزایش قیمت هزینه های مجوز cPanel، سر و صدای زیادی تو اینترنت و انجمن های میزبانی در مورد جایگزین های آنها به وجود آمده است. بنابراین، در این پست، سی پنل و دایرکت ادمین را در زمینه های کلیدی با هم مقایسه می کنیم تا ببینیم کدام یک برای شما مناسب است.

اولین موردی که در طراحی سایت مخصوصا زمانی که خودتان اقدام به طراحی سایت شرکتی و یا طراحی سایت فروشگاهی و… میکنید برای شما پیش خواهد اومد این است که کدام یک از پنل های مدیریت هاست رو تهیه کنم؟ سی پنل یا دایرکت ادمین؟ اگر این مقاله رو تذ انتها مطالعه کنید میتونید یک انتخاب درست داشته باشید.

کنترل پنل دایرکت ادمین
کنترل پنل دایرکت ادمین

کنترل پنل دایرکت ادمین(DirectAdmin)چیست؟

دایرکت ادمین در سال 2003 منتشر شد و روی هر سیستمی با پردازنده 500 مگاهرتز و 1 گیگابایت حافظه و حداقل 2 گیگابایت حافظه swap اجرا می شه و همچنین یک نسخه آزمایشی 60 روزه رایگان ارائه میده.

دایرمت ادمین یک کنترل پنل سبک وزن با کاربری آسان برای لینوکس می باشد که دارای رابط کاربری سفارشی و گرافیکی است، این پنل برای مدیریت میزبانی وب مبتنی بر مرورگر برای راحتی بیشتر طراحی شده ،با وجود اینکه شهرت و رابط کاربری ساده و سرعت رو باهم دیگه داره جزو کم هزینه ترین ابزارهای مدیریت سرور حساب میشه که پکیج کامل این ویژگی ها اونو اولویت اول کاربرانی کرده که بودجه کمی دارند. برجسته ترین جنبه ابزار میزبانی وب DirectAdmin رابط کاربری ساده اونه که زمینه استفاده رو حتی برای افراد مبتدی راحت کرده است.

علاوه بر این، تمام ویژگی‌های ضروری که یک کنترل پنل باید داشته باشه، از جمله پشتیبانی از تنظیمات مشتری متعدد، مدیریت DNS و ایجاد حساب‌های فروشنده ارائه می‌شود،همچنین از کمترین منابع سیستمی استفاده میکنه و اونو برای سیستم های مختلف از سرورهای اختصاصی با بارگذاری زیاد تا واحدهای VPS پایین رده ایده آل می کنه.

ویژگی های میزبانی وب دایرکت ادمین:

  • مدیریت DNS و تجمیع
  • مدیر IP
  • بسته های توزیع کننده
  • رابط چند زبانه
  • گزینه های صدور مجوز انعطاف پذیر
  • سیستم پشتیبانی یکپارچه
  • گزینه های سفارشی سازی
  • بازیابی خودکار از خرابی ها
  • یکی از ساده ترین و سریع ترین کنترل پنل های هاست لینوکس.
  • چندین نمای دسترسی ادمین را در اختیار شما قرار می دهد.
  • شامل ابزارهای داخلی مدیریت هرزنامه است.
  • رابط کاربر پسند و مدل قیمت گذاری بسیار رقابتی می باشد.
  • بعضی از ابزارهای پیشرفته را برای پیکربندی کلیدهای SSH، cron jobs، صفحات خطای سفارشی و غیره ارائه می دهد.
کنترل پنل سی پنل
کنترل پنل سی پنل

کنترل پنل سی پنل(CPanel):

cPanel یک کنترل پنل مبتنی بر یونیکسه که توسط برخی از بهترین و بزرگترین شرکت های هاست استفاده می شود، ازم به ذکره که سی پنل به طور رسمی از لینوکس پشتیبانی می کند. بهترین ویژگی این کنترل پنل اینه که برای همه افراد با صرف نظر از توانایی آنها مناسبه و محیط کاربری ساده ای داره و اجازه می دهد تا عملکردهای مدیریتی وب سایت را از سطح کاربر نهایی، خرده فروش و مدیر مدیریت کنید.بسته های ابری سرور را می توان با استفاده از آن برای طرح های میزبانی کوچک و بزرگ مدیریت کرد.

CPanel با اتوماسیون و رابط کاربر پسند خود نگهداری وب سایت ها را بسیار ساده کرده است. این یک رابط کاربری گرافیکی نقطه و کلیک است که می تواند وظایف را به طور موثر در حین استفاده از این کنترل پنل انجام دهد.

قابلیت boxtrapper در cPanel یک عملکرد عالی است که از شما در برابر ایمیل های اسپم محافظت می کند. همه فرستنده‌های ایمیل غیرمجاز باید به دریافت ایمیل‌هایشان برای احراز هویت پاسخ دهند.در مورد سرورهای وب، سی پنل از Apache و LiteSpeed (با مجوز پولی) پشتیبانی می کند.

ویژگی های میزبانی وب CPanel:

ابزار حفاظتی Brute Force به شما امکان می دهد کشورها، آدرس های IP یا حساب ها را در لیست سفید یا سیاه قرار دهید

  • مدیریت دامنه و همگام سازی DNS خارجی
  • ابزارهای نظارت بر سرور
  • استفاده و نصب آن آسانی داره و دارای رابط کاربری گرافیکی که به کاربران اجازه می ده کارهای روزانه خود را با زحمت کمی مدیریت کنند.
  • cPanel کاملاً با Softaculous یکپارچه شده است – یک ویژگی منحصر به فرد که امکان نصب برنامه را با یک کلیک فراهم می کند. با این کار می توانید هر اپلیکیشنی مانند وردپرس، جوملا، دروپال و مجنتو رو به راحتی و فقط با یک کلیک نصب کنین
  • cPanel یک راه حل بسیار قابل حمل است که به شما امکان می دهد وب سایت خود را از یک ارائه دهنده میزبانی به دیگری به سرعت و بدون زحمت انتقال دهید.
  • پشتیبانی از نگهداری قوی تر و ایمن تر وب سایت از طریق برنامه های افزودنی و بسیاری از راه حل های امنیتی داخلی (گواهینامه های SSL).
  • با cPanel می توانید از مدیریت پایگاه داده انعطاف پذیر لذت ببرید که در آن می توانید پایگاه داده MySQL خود را ایجاد کنید و از سیستم برای انجام تقریباً هر کاری که می خواهید استفاده کنید.
  • cPanel اخیرا یک ابزار سئو cPanel (بتا) را به رابط کاربری خود اضافه کرده است که به صاحبان وب سایت این امکان را می دهد تا سایت های خود را برای رتبه بندی جستجوی بهتر بهینه کنند.
  • رابط پشتیبان گیری سی پنل بازیابی حساب های سی پنل از پشتیبان گیری های محلی یا پشتیبان گیری در یک مقصد FTP راه دور را آسان تر می کند.
دایرکت ادمین یا سی پنل
دایرکت ادمین یا سی پنل

اگر در خصوص سئو وب سایت خود سوال یا مشکلی دارید میتونید از تیم جرگه کمک بگیرید.

مقایسه سی پنل و دایرکت ادمین در 3 ناحیه کلیدی

همونطور که در بالا مرور کردیم Cpanel و دایرکت ادمین هردو یکه سری شباهت هایی باهم دارند مثلا هر دو گواهینامه SSL رایگان و پشتیبانی لینوکس را ارائه می دهند. علاوه بر این، هر دو یک چارچوب پیکربندی سرور و یک رابط کاربری گرافیکی (GUI) ارائه می‌کنند. با همهی این ها این دو کنترل پنل محبوب تفاوت های زیادی باهم دارن که در ادامه به آنها می پردازیم

1.رابط کاربری(UI)

cPanel دارای یک رابط در سطح کاربر و همچنین یک رابط مدیریت سرور (WHM) است. همچنین دسترسی مستقیم به طیف گسترده ای از ابزارها و ویژگی ها را ارائه می دهد:تفاوت اصلی سی پنل در مقابل دایرکت ادمین این است که DirectAdmin هزینه کمتری دارد.رابط کاربری DirectAdmin شامل چهار دسته اصلی (مدیریت ایمیل، ویژگی های پیشرفته، فایل های سیستم و حساب شما) و چهار سبک رابط است،در عین حال سه سطح دسترسی وجود داره که شامل مدیر، منبع و کاربر. با این حال، آنها را می توان در یک رابط واحد ترکیب کرد.

اگرچه ممکنه دایرکت ادمین کاربری آسان تری داشته باشه و تمیز تر به نظر برسه، اما تو پیدا کردن آنچه که شما نیاز دارین ممکنه ضعیف تر از سی پنل عمل کنه. بهترین راه برای انتخاب یکی از کنترل پنل های ذکر شده اینه که هر دو رو امتحان کنین و بعد انتخاب کنید.
با همه اینها بیایین چند تا از تفاوت های اصلی Directadmin و cPanel رو چک کنیم:

:Direct Admin

● سعی بر این داره که رابط کاربری رو ارتقا بده.
● با اینکه گزینه های کمتری داره ولی کاریردش آسونه و همچنین به آخرین فناوری ها مجهز است.
:cPanel
● استفاده از cPanel آسان است و تجربه کاربری بهتری دارد
● انتخاب های بیشتری را ارائه می دهد و ساده و قابل درک است
● دارای ویژگی های WHM است

2. برنامه های کاربردی و یکپارچه سازی شخص ثالث

یکی از برتری های سی پنل به دایرکت ادمین اینه که پلاگین های بسیار بیشتری نسبت به اون ارائه میده و شامل گزینه های کد سفارشی گسترش عملکرد پنل کنترل است. در حالی که DirectAdmin به شما امکان می دهد از بین افزونه ها برای گسترش عملکرد انتخاب کنید،که آنها شامل تعدادی محدودی می باشند.

در وب سایت cPanel، می توانید یک تور مجازی از رابط cPanel و WHM داشته باشید. در مقابل، DirectAdmin به شما این امکان را می دهد که یک نسخه نمایشی زنده از داشبورد را مشاهده کنید. می‌توانید آن را از هر سطح دسترسی و همچنین سبک‌های رابط مختلف آن امتحان کنید.یکپارچه‌سازی‌ها و برنامه‌های شخص ثالث می‌توانند مدیریت و نگهداری همه جنبه‌های حساب‌های میزبانی شما را آسان‌تر کنند. بنابراین، مهم است که در مورد ابزارهایی که در حال حاضر استفاده می کنید یا در آینده استفاده خواهید کرد، فکر کنید. برای مثال، اگر از نرم‌افزار صورت‌حساب خودکار یا سایر خدمات مدیریت حساب میزبانی استفاده می‌کنید، می‌توانید گزینه‌های یکپارچه‌سازی را برای هر کدام از پنل‌های کنترل در نظر بگیرید.

3. قیمت گذاری

قطعا قیمت یکی از فاکتور های مهم شما هنگام خرید کنترل پنل مناسب خواهد بود.تا سال 2019،که cPanel به طور چشمگیری قیمت های خود را افزایش داد و باعث شد برخی از افراد به راه حل دیگری (از جمله DirectAdmin) روی بیاورند جزو کنترل پنل هایی بود که برای کاربران ارجعیت داشت. هزینه مجوزهای DirectAdmin کمتر از cPanel است، اگرچه آنها گزینه های کمی کمتری دارند.

قیمت گذاری DirectAdmin از نظر فنی دارای چهار سطح است، از جمله شخصی (2 دلار در ماه)، Lite (15 دلار در ماه) و استاندارد (29 دلار در ماه).دایرکت ادمین همچنین یک مجوز استاندارد 60 روزه رایگان ارائه می دهد که می تونید قبل از تعهد به مجوز پولی آن را امتحان کنید.

4.امنیت

سی پنل ویژگی‌های امنیتی مانند نصب خودکار گواهی‌های SSL، رد آدرس IP و دایرکتوری‌ها با محافظت از رمز عبور را ارائه می‌دهد.

Direct Admin با cPGuard ترکیب می شود – مجموعه ای امنیتی که از برنامه های وب با WAF تجاری و اسکنر بدافزار وب سایت محافظت می کند.

محیط کاری سی پنل
محیط کاری سی پنل

5.پشتیبانی ها

از شما میخوام منو همراهی کنید تا در ادامه از پشتیبانی هر پنل در مواقع ضروری حرف بزنیم:

Cpanel Directadmin

1. وبلاگ های سی پنل
2. انجمن های اجتماعی
3. پورتال پشتیبانی
4. راهنماهای فنی (cPanel و WHM)

1. پایگاه دانش انجمن انجمن HelpDesk (سیستم بلیط و ایمیل) Site Helper ویژگی اسناد فنی
2.درخواست های عمومی برای ارتباط از طریق پست الکترونیکی.

6.امکانات

Cpanel Directadmin
1. ایجاد ایمیل و تقویم
2. پشتیبان گیری، انتقال و مدیریت فایل.
3. دامنه ها را به راحتی مدیریت کنید.
4. راه اندازی پایگاه های داده.
5.انتقال مشتریان جدید با سهولت.
6. خدمات و برند خود را سفارشی کنید.
7. مشاهده، تجزیه و تحلیل و تشخیص آمار سرور.
8. حساب های cPanel و بسته های میزبانی ایجاد کنید.
9. حساب های کاربری cPanel را منتشر کنید.
10. بسته های قیمت گذاری ایجاد کنید.
11. میزبانی توزیع کنندگان ویژه پیشنهاد می کنند
1. ایجاد و تغییر مدیران و تامین کنندگان
2. بسته های توزیع کننده
3. مدیریت DNS.
4. مدیر IP.
5. مدیریت صف پست.
6. مدیر می تواند لیست اطلاعات/خدمات سیستم را مشاهده کرده و آنها را متوقف، راه اندازی و مجددا راه اندازی کند.
7. آمار استفاده کامل.
8. تجمع DNS.
9. ابزارهای ضد هرزنامه DirectAdmin.
10. مجوز/به روز رسانی.

سوالات متداولی که ممکنه برای شما هم پیش بیاد:

1.کدام یک از پنل های Directadmin و Cpanel بهتر هستند؟

cPanel و DirectAdmin یک رابط تمیز و مدرن دارند. با این حال، cPanel در پیدا کردن چیزها بسیار ساده تر از DirectAdmin عمل می کند. دایرکت ادمین پلاگین ها و افزونه های کمتری را ارائه می دهد که معمولاً بسیار گران هستند. در مقایسه، سی پنل چندین افزونه مقرون به صرفه را برای انتخاب ارائه می دهد. در حالی که cPanel از نظر رابط کاربری، عملکرد، ویژگی ها و قابلیت گسترش گزینه بهتری نسبت به DirectAdmin است، اما راه حل مناسبی برای کسانی که بودجه کمتری دارند نمی باشد.

2.Directadmin و و Cpanel چه شباهتی با یکدیگر دارند؟

هر دو DirectAdmin و cPanel کنترل پنل هایی هستند که برای مدیریت وب سایت ها ایجاد شده اند. این پنل ها اشتراکات زیادی دارند و برخی از آنها متفاوت است (در صورت کمبود در یکی از پنل ها، می توان آنها را از طریق افزونه ها نیز اضافه کرد). بنابراین، جدا از هزینه و یک ویژگی اینجا و آنجا، این پالت ها اشتراکات زیادی دارند!

3.دایرکت ادمین داده های وب سایت را در کجا ذخیره می کند؟

DirectAdmin فقط یک کنترل پنل است، بنابراین هیچ داده وب سایتی را ذخیره نمی کند. روی سرور ذخیره می شود.

4.چگونه یک زیر دامنه در دایرکت ادمین ایجاد کنیم؟

فرآیند ایجاد یک زیر دامنه در دایرکت ادمین:

  1. وارد دایرکت ادمین شوید
  2. به “Subdomains” بروید
  3. پیشوند خود را اضافه کنید
  4. دامنه اصلی را از لیست کشویی انتخاب کنید
  5. در نهایت ارسال کنید.

نتیجه – Directadmin در مقابل cPanel

با توجه به بسیاری از پنل هایی که به دست آوردیم و کار آنها، بلافاصله متوجه شدیم که سی پنل و دایرکت ادمین کنترل پنل هایی هستند که به طور موثر با هاست کار می کنند، استفاده آسانی را برای مشتریان فراهم می کنند و علاوه بر اینکه به خوبی کار می کنند، کنترل پنل های آسانی نیز هستند. توسط ارائه دهندگان هاست نیز ارائه می شود.

امیدواریم این مقاله اکثر ابهامات شما را در مورد این دو کنترل پنل برطرف کرده باشد و با توجه به نیاز خود، باید این دو را با هم مقایسه کنید و مطمئناً تصمیم آگاهانه ای خواهید گرفت. اگر سوال یا مشکلی در خصوص انتخاب هاست و همچنین طراحی سایت دارید حتما با تیم جرگه در ارتباط باشید تا از مشاوره رایگان استفاده کنید.

نظر شما برای ما با ارزشه ،لطفا نظرتان را بنویسید

پیام بگذارید